Förändringar är nästan alltid till det bättre......

Då var dagen kommen som jag länge vetat skulle komma men aldrig anat att det skulle gå så fort. I morgon beger sig Mia Amanda Skattberg mot landvetter för att pröva sina vingar och testa på livet i USA som aupair. Har varit den jobbigaste dagen på riktigt länge. Tog både avsked av Josefine samt Mia.  Sitter här i sängen och snart är det dags att sova. Tårarna rinner ner för min kind när jag inser att de båda inte längre inte kommer vara i Sverige, 10 min bort i Götåkra och Gällstad utan flera timmar bort på andra sidan jorden.Jag kommer sakna er något fruktansvärt. Kan inte beskriva med ord hur mycket jag tycker om er och inte med ord hur mycket jag kommer sakna er. Men ni be tyder enormt mycket för mig och ingen kan ersätta det tomrum ni lämnar efter er. Jag är glad och stolt över er att ni prövar era vingar och ger er på nya utmaningar. Kastar er ut för ett stup utan att veta hur ni landar. Hade ni inte åkt iväg hade jag sparkat iväg er. Man behöver åka ut och se sig omkring:)
*
Jag kommer sakna hela dig Mia även när du är som jobbigast och jag bara vill slänga dig i sjön så du får en kalldusch. Kommer sakna din envishet, att du alltid tror att du kan klämma in hundra saker fast tiden aldrig räcker till, och tro det eller ej jag kommer sakna att du är så fruktansvärt seg. Men mest av allt kommer jag sakna din undebara personlighet, ditt sinne för humor, att du alltid har lätt till ett skratt, din fartfylldhet att det alltid händer saker. Du är en person som jag alltid har kul med, någon som jag litar på i ur och skur. Någon som jag kan bli så fruktansvärt arg och irriterad på så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men trots allt detta så håller vi ihop, lite som helan och halvan. Och detta är en prövning för vår vänskap men jag vet att vi klarar det. Jag lovar att hålla ställningarna här hemma i Ulricehamn om du tar hand om "amerikalandet".
*
Avsekd har aldrig varit riktigt min grej. Sentimental som man är så bryter man alltid ihop så man knappt vet vart upp och ner är tillslut. Inte kul att säga, eller att tänka, men oftast stämmer det; förändringar är nästan alltid till det bättre. Självklart vill man att saker och ting ska vara som de var, eller i alla fall att man har kvar de personer som betyder mycket för en, men framför sig har man alltid nya utmaningar och vänner och träffar man rätt människor så kommer man ha vänner för resten av livet. Man kan hitta de mest betydelsefulla på de mest udda ställena :)
*
Så nu är det nya tag som gäller. det kommer inte bli som vanligt när jag vaknar upp i morgon men det kommer vara ny dag öppen för nya utmaningar och händelser. Och innan jag somnar så vill jag bara säga det här. Jag önskar er alla lycka och jag hopaps vi ses igen. Gör inget jag inte skulle gjort! ;)

Låten jag och Mia lyssnade på och sjöng i kör till på vår första resa tillsammans. Nämligen till härliga Zakynthos.
Jag och Mia när vi en fin höstdag var ute och fotade vid torpa.
Oerhört snygga åker vi moped och gör Zakynthos vägar osäkra.
Jag och Josfine på hennes avskedsmiddag ute vid rånnavägssjön
Sist men inte minst bästa kvällen ever. Jag kommer sakna er! Men jag hoppas vi ses snart igen. 1 erfarenhet rikare.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0