20 år är ingen ålder....

Avundsjuka, svartsjuka är det som präglar vår vardag allt mer. Att glädjas av någon annans framgång, talang eller idé är inget som längre hör till vardagen. När våra vänner lyckas, när de tar tag i sina liv åker ut och reser eller jobbar kommer avundsjukan sakta men säkert krypandes och vi själva börjar känna panik. Vad ska jag göra nu?! Vad ska folk tycka när jag bara är hemma och inte gör någonting? Att bli lämnad själv hemma medans andra testar sina vingar och ser om de kan flyga är inte det man sätter högst upp på sin önskelista.
*
jag har länge tänkt fram och tillbaka och känt mig en aning misslyckad emellanåt för att jag stannar hemma medans alla åker till Usa, Thailand, Australien ........... men så tänker jag efter. Jag har faktiskt hunnit med en hel del för att bara vara 20 år. och jag har hela livet framför mig. Jag har jobbat sen jag var 16 på diverse ställen, testat på livet som frisör i Göteborg, Säsongat i Sälen, flyttat hemifrån, haft fast jobb, köpt lägenhet och flyttat en gång till och sist men inte minst blivit egen företagare. Så jag kanske ska sträcka på mig och känna att det här är inte fy skam. Jag har faktiskt gjort någonting utav mitt liv och dessutom har jag hela livet framför mig. Jag är bara 20 snart 21 år och det är bara en fis i rymden.
*
Klart jag vill ut och resa, det är något som jag sätter högt upp på min att göra lista. Men just nu känner jag ingen brådska. Jag ska testa på det här livet nu. Och det känns riktigt bra. Äntligen har jag tid för mig själv. Kan ta hand om mig, komma igång med träningen så man kanske kan med och visa sig beach 11. Jag har hittat mig själv igen. Känner mig starkare och gladare än någonsin så det är väl bara att tuta och köra. Har en hel del planer och en hel del mål jag ska slutföra. Tids nog får ni reda på det!
*
Idag har varit en lugn dag på jobbet. Men att vara kändis i UT för en dag verkar göra underverk. Har ringt en hel del kunder och bokat in på mig idag så jag bugar och bockar. Äntligen kanske det rullar igång på riktigt. Efter jobbet var det återigen dags för träning och idag bestod den av Functional moves och efter det Afro dance. Functional moves var riktigt bra träning så det rekomenderar jag verkligen! Kul som attan och bra för hela kroppen. Så det kanske kan bli en liten hurtbulle av mig ;)
Over and out!

Kommentarer
Postat av: U.S.A, nr 2!

Jag vill se tidingsklippet, TACK! Kan inte få fram det här på datorn...

2011-01-19 @ 06:28:01
URL: http://miaskattberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Försökte få fram det på internet men verkar inte som det fanns. Men ska försöka få fram det på annat sätt! :)

2011-01-19 @ 08:17:50
URL: http://elinds.blogg.se/
Postat av: Martina

du är en klok kvinna.

2011-01-19 @ 14:05:13
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Malin

känt och tänkt exakt samma tankar Elin! Alla reser och gör ngt kul, och själv är man bara fast i en lägenhet och jobb.



men världen finns kvar, även när vi är ngr år äldre, och då har vi en egen lägenhet att kommahem till! det är inte alla som har :)



pussokram

2011-02-09 @ 18:42:19
URL: http://mhjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0