Jojobantning

Vart är världen/ Sveriges befolkning påväg? Upp 5 kilo ner 3 och upp 5 kilo igen. Ersätta maten med piller och soppor i olika former. Fenomenet är långt ifrån ovanligt. Det är lätt att bli lockad av mirakeldieter men det ger inget hållbart resultat. Lär dig istället att tänka långsiktigt. Ät sundare, byt ut läsken till maten mot vatten. Juicen till frukosten mot en kopp te. Minska ner godiset till en gång i veckan. Ut och rör på dig, gå istället för att ta bilen de där korta sträckorna............

*

Att pendla upp och ner är inte direkt farlig men det leder till oönskade konsekvenser tex som minskad förbränning. Rasar man snabbt i vikt som man gör när man äter olika former utav piller förlorar man inte bara fett utan även muskelmassa. Och när du sedan igen börjar äta igen går man upp de där kilona man just precis tappat. Fast då i en annan form. Inte muskler utan fett och med mindre muskelmassa sjunker förbränningen.

*

Det finns ett sätt att bryta den onda cirkeln. Men det handlar om att ändra sitt tänkande och arbeta långsiktigt istället för kortsiktigt. Man måste inse att det tar tid att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Men lyckas man så är också kilona borta för gott och man har förmodligen ändrat sin levnadstil till det bättre. Som bidrar med positivitet. Man blir både gladare och piggare.

*

Jag tränar absolut inte för att gå ner i vikt utan mer för att känna mig piggare och starkare. Att stå upp dagarna i ända tär på kroppen och jag känner att om jag inte tränar så kommer jag ha betydligt mycket ondare i rygg och axlar än vad jag redan har. Jag är inte tjock och jag är inte jätte smal jag är något mittemellan. Kvinligt smal brukar jag få höra och det låter inte helt fel i mina öron. Men lite magmuskler och lite vältränade ben och armar hade helelr inte varit helt fel! Så nu kör vi. Vi slänger allt vad piller och soppdieter heter och tränar istället och äter usnt som normala människor. Så ska vi nog alla snart få se resultat. Ikväll blir det ett box-pass med Elin. Får se vem som slår ner vem och vem som överlever! ;)

 

Over and out!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0