Härliga söndag!

Då var det ännu en söndagskväll och denna veckan har passerat i lika rasande takt som de övriga veckorna på föregående år. Igår var en lång och krävande dag. Började jobba 9 på salongen för att därefter byta ut det mot servering på kallbadhuset. Där det vankades Bröllop. Jag kan säga jag tycker att det är riktigt kul att jobba på sådana tillställningar, lite utöver det vanliga. Folk är glada och allmänt tacksamma. sedan finns det givetvis undantag, folk som blir för fulla, inte kan behärska sig, stjäl saker, spyr, säger fel kommentarer, försöker impa på fel tjej, grovhånglar på dansgolvet mitt framför ett 20 tal andra som står och stirrar och en väldigt dryg topmaster och secondtopmaster.  Men om man bortser från allt detta så var allt lyckat. Var hemma vid två och slocknade som ett ljus.
*
Vaknade vid 9 idag och var riktigt pigg så lika bra att gå upp. Åt frukost, städade lägenheten och bakade en ljuvlig kladdkaka som jag sedan bjöd på i eftermiddag. Åkte hem till mamma och pappa för att äta lite lunch. Fläsk och löksås tackar man inte nej till!!! Vad jag har längtat efter pappas löksås, den är ljuvlig. Sen åkte vi hem till mig för lite efetrmiddagsfika, mormor och morfar kom även så vi hade en jätte mysig och lyckad eftermiddag. Nu sitter jag och väntar på att Elin ska hämta upp mig så ska vi åka ner till Kina och äta lite gott för att sedan åka hem till mig och kolla på film!
*
Jag älskar söndagar som detta. Vädret är piss det regnar och töar. Men vad gör det när humöret är på topp. Jag hoppas Mia att våren är påväg hit snart med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0