Elin x2

Då var man ensam igen min andra hälft har lämnat mig. Elin och Elin är ingen dålig kombination, kan inte bli dåligt när det är Elin x2 snarare för mycket av det goda. Idag har det varit en relativt bra dag på jobbet. Började dagen med en klipp och färg. Hade fått information om att hon skulle vara en jätte petig men den sidan lyckades hon aldrig visa för mig. Antingen var det för att jag prickade in precis hur hon ville ha det eller för att hon helt enkelt inte vågade säga ngt annat än att hon blev nöjd. Tror snarare på det första alternativet! Sen hade jag 4 klippningar varav en var en äldre herre, vill inte säga gammal gubbe för det låter så hemskt och elakt. Som , som väldigt många äldre herrar tappar håret upptill så det enbart blir en krans runtom men ändå envisas med att spara hår så att det kan kamma över det, över den kala hjässan. Då är min fråga: Vad tänker de där? Hur snyggt är det egentligen? Hade varit betydligt mycket snyggare att klippa bort det långa peserna som bara ser dumt ut och istället focusera på det håret man faktisk har. Bara inse att det blir inte så mycket bättre än så här, så varför inte göra det bästa av situationen. Och ni där ute som envisas med detta. Våga, våga klipp bort de långa längderna som täcker er kala hjässa!
*
Har börjat föra statistik över dagarna då jag INTE trillar och jag kan tillägga att det är fler dagar jag trillar än de jag inte trillar. Så jag har införskaffat mig broddar. Hör och häpna, detta trodde jag aldrig skulle hända. Men vill inte riskera att bryta ett ben när jag är mitt inne i starten på mitt nystartade företag och fortfarande har glöden kvar. Så jag kör på det säkra före det osäkra denna gången. Kändes bäst så!
*
Men nu är det dags att krypa till sängs. Är proppmätt efter taco myset med Elin och efter allt godis vi proppat i oss. Men mysigt var det och planer har vi smidit. Så vänta ni bara, när det är något jag vill så kan ingenting stoppa mig. Envis som en Åsna och lyckas alltid på något sätt få min vilja igenom. Så även detta ska jag nog klara. Men frågan är om gräset är grönare på andra sidan?!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0