Helt såld!

Som många andra tjejer är jag även lätt påverkad när det kommer till hudvård, smink, hårvårdsprodukter. Allt som har med skönet/ Hårvård/ Hudvård att göra. Jag brukar säga att jag är försäljarens bästa vän, går på deras enkla knep och kommer alltid ut med en påse ur händerna och hoppas att det äntligen ska ske ett mirakel. Jag är inte en ängel när det kommer till ansiktsvård. Tvål och vatten har länge varit min bästa vän när det kommer till att tvätta bort smink. I själva verket är jag min största fiende, inte solen och alla farliga strålningar vi ständigt utsätts för!
Känslig som jag är för parfym och alla möjliga sorters saker, har  tvål och vatten därför inte varit den optimala lösningen för mig. När jag var i Göteborg i måndags för att hälsa på Fredrik gick jag för skojs skull in på Åhléns i nordstan för att kika på lite olika alternativ. Jag fasnade vid cliniques monter och ut med en fylld påse. Jag säger det återigen jag måste vara försäljarens bästa vän!
*
Säljaren som hjälpte mig var jätte trevlig och jag kan tillägga att är inte försäljaren trevlig köper jag heller inget. jag vill inte gynna någon som inte gör sitt jobb. Hon tog sig tid att göra en hudanalys, trots att jag inte bokat någon tid för konsultation. Gick noggrant igenom hur det funkar, vilka produkter som skulle vara optimalt för mig. Felet många gör är att de tror att 3-stegsystemet är det enda man behöver. Jag har till och med varit med om de rekomenderar enbart den serien i affärer då man vill ha något bra för huden att tvätta bort sminket med. Men där fick jag mig en Läxa! det är oftast bäst att gå till butiker där personalen är utbildade och kan sitt område så man inte kommer hem med produkter som man sedan inte blir nöjd med för att det handlar om bristande komunikation eller information. Har läst många recensioner om Clinique och många som blivit missnöjda då de enbart använt 3-stegserien och jag förstår dem. Men jag är helt såld! i love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0