Åldrande

Ett blont långt svallande hår, välbetalt jobb, pengar i multum, kläder i mängder, en underbar pojkvän, 30 grader och solsken, lyckligt liv, hus, familj.................... Vem önskar sig inte dessa saker? vissa saker vill man ha nu, vissa i framtiden!
*
Åldrande har länge stått för ångest hos mig. Tänk dig att få rynkor och hängrumpa. I stort sett det jag tänkt på när jag hört åldrande. Men på senare tid har jag blivit mer bekväm när det gäller det. Det finns en charm i att se åldrandet i en människa. Tänk så mycket de har att berätta och varit med om, tänk vad mycket man lär sig på vägen som gör livet så mycket enklare att leva. På ett sätt kan jag längta tills jag är sådär 30 år för det känns som då vet man vad man vill med sitt liv, man har sitt på det klara. Förhoppningsvis har man ett bra jobb som man trivs med, någon att dela livet med såsom en man och kanske till och med barn vem vet.... På så vis längtar jag tills jag blir äldre, dock inte efter rynkor och definitivt inte hängrumpa ;)
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0