Jag älskar dig som mest när du är precis just som du är.......

Det är inte mänskligt att vara felfri och aldrig göra fel. Jag gör ständigt fel, klantar till det för mig, säger fel saker vid fel tidpunkt. Men det är jag!  Och det hade inte varit jag om jag inte hade trillat in i lägenhetsdörren och slagit mig blåslagen, trillat ner för en hel kakeltrappa,  sagt de där klumpiga sakerna som man helst önskat att jag aldrig sagt, frågat de där sakerna som redan är självklara, kommit på de där konstiga grejerna som att åka i ösregn utan bilruta. sagt upp orimliga krav på min blivande man, ändrar min livsdröm var 5 min och ständigt ändrar mitt drömjobb. Utan detta hade jag varit en rätt tråkig och ointressant person och det är så här jag är och jag bjuder helhjärtat på det!
*
De är för att ni är just precis som ni är som jag älskar er! Inte när ni låtsas vara någon ni inte är, försöker dölja era skavanker fast de lyser igenom som en rövinsfläck man försöker dölja i en vit soffa. När ni tar ett steg tillbaka pågrund av att ni inte vågar visa vad ni egentligen vill göra. Det är nu du lever så ta varje chans du får, de kommer inte igen och testar du aldrig får du hellre aldrig veta. Dina vänner finns där och tycker om dig just för att du vågar vara den du är oavsett vad andra tycker och tänker, går din egen väg igenom livet även om det kanske inte är rätt väg så hittar du på något sätt  fram ändå.
* Alla är vi olika och vi kompletterar varandra rätt bra, tar fram varandras bra och dåliga sidor men det är det som gör livet lite roligare att man aldrig riktigt vet vad som kommer hända. Att lägga sig i andras liv och tycka till för mycket om vad andra gör och tycker är att ha alldeles för lite att göra själv. Varför bry sig om vem som blir ihop med vem och vilka som gör slut, vem som har varit för full, vem som sa och gjorde vad? Skippa det, bry dig istället om dig istället för att lägga ner din energi på något som blir till mjölk och bara rinner ut.
*
Var den vän som du själv önskat vara, låt din vän luta sig mot sin axel när det behövs. Plocka upp din vän påvägen när de ligger ner och res dem upp. Om alla andra har ett annat liv, vad rör det dig om du är nöjd med ditt? Om andra tycker illa om vad du gör hälsa dem att sköta sitt! Lev ditt liv precis som du vill och låt andra sköta sitt! och våga leva livet precis som du är!
Glöm aldrig att ingen dömer dig hårdare än du!!!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Martina

underbara du och underbar text.

2010-10-11 @ 15:01:15
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0