Vad händer när livet kommer i fatt oss?

Vad händer när verkligheten och livet kommer ifatt oss? Då vi är tvugna att ta tag i våra problem och stå för konsekvenserna? När vi märker att livet bara springer ifrån oss utan att vi lever det fullt ut? Livet har en tendens att passera med framspolnings knappen, innan vi hinner reagera är det en ny dag. Det bli återigen en ny måndag efter ny måndag. Att vakna upp och inse att man inte längre orkar, en enda människa har sårat en så pass att man inte ens klarar av det enklaste i ens vardag längre som att äta, sova ....... Känns som vissa där hemma skulle behöva mig just nu. Även om jag är 50 mil bort så är det ingen skillnad från förut. Jag är fortfarande eran vän och finns alltid här i ur och skur och behöver ni råd eller bara prata av er är det bara att höra av er. När som helst.
*
Jag vill att ni alla lever livet, tar tag i de sakerna ni skjuter undan till en annan dag och gör det direkt. Var lite spontana och gör oväntande saker. Jag vill inte känna att när jag är 30 att jag missat en massa. Då vill jag känna att jag har gjort det jag velat och lärt mig en massa på vägen. Att vara säsongsjobbare är ett steg i den riktningen. För vissa kanske det inte känns som en så stor grej. Men jag var en sista som trodde att jag skulle åka iväg och jobba med tanke på hur svår hemlängtan och hur hemmakär jag är. Men jag klarar det galant. Jag har slutat att alltid försöka ha kontroll över allt, slutat vara så pedantiskt, slutat ha förutfattade meningar om folk. Nu förtiden tar jag en dag i taget. Här uppe är man inte så mycket för planering. Dagarna ändras konstant, det enda man inprincip följer är ens arbetschema. Men allt runtomkring ändras konstant.
*
Just nu funderar jag över hur sommaren ska se ut. Ska det bli en sommarsäsong eller återigen en sommar hemma i Ulricehamn på Bryggan? Delade känslor och delade tankar om detta... Vad ska du/n göra i sommar?
Tänkte att jag delar med mig lite av min morgonmusik här uppe i Stöten.
Over and out

Kommentarer
Postat av: Marty

ElinPelinVärldensbästaElajn! Jag saknar dig dom f.a.n och vill att du meddelar mig om du rör dig neråt.. Hur är allt?? Eh vafan, jag ringer eller skickar ett sms! PUSS

2010-01-20 @ 18:03:58
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0