Underbart!

Jag älskar livet här uppe i Sälen. Idag är jag ledig och har precis tagit av mig pjäxorna och sitter här i Bistron och kopplar av med en varm choklad efter en heldag i backen. Idag var jag och Johanna äntligen lediga tillsammans för första gången på jätte länge så vi tog tillfället i akt och gick ut till backarna för att åka skidor. Matsäck var en självklarhet. Varm oboy, grillad korv, kexchoklad och mer. Jag och Johanna klarade oss galant utan någon som helst vurpa eller tabbe, starkt från min sida som alltid på något sätt lyckas med det omöjliga. Och Mia idag kom jag inte på några som helst konstiga idéer som slutade med liggandes i backen kollandes på snön. Jag klarade mig galant.
*
Det har blivit varmare här uppe. Idag låg det på -8 och det är vi tacksamma för. Däremot har det snöat hela dagen så sikten har inte varit den bästa men tacka vet jag skidglasögon! Idag var första dagen på länge som jag kände att jag tagit på mig för mycket kläder och svettades. Det har inte hänt mig på länge och brukar inte höra till min vardag. Man lär sig hantera kylan och hur man ska klä sig på bästa möjliga sätt utan att frysa. Jag slipper känna ångesten över att jag inte tränar nu när jag är ute och åker i backarna. Så detta får bli till vana. Funderar på att köpa mig ett par skidor när lönen kommer. Blir nog inte snowboard ändå, skidor är inte så dumt ändå. Det gäller bara att hitta ett par pjäxor sm sitter skönt så man slipper kännas som blodet stannar i benen.
*
Även denna veckan är lugn. Det har ännu inte dragit igång. Däremot nästa vecka kan vi vänta oss 450 frukostgäster så det kommer bli skillnad. Sen är det full fart ända tills sportloven är slut. Idag är det måndag och givetvis måndagsklubben. Men till skillnad från vanliga måndagar så blir det lugnt för min del. Dels för jag har frukost i morgon men också för jag känner att jag hellre sparar mig tills på söndag då det blir HC!!! =) Det ser jag fram emot.
*
Nu är det dags för att kolla på en kamera jag eventuellt tänkt beställa. Inte för att min kamera som jag har är dålig utan mer för att det kan vara roligt att ha med sig en kamera även när man går ut! Har ni något tips får ni gärna dela med er.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Malin

Så roligt att du trivs elin!:)

själv är allt skit här hemma, nu saknar jag dina goda råd igen! Hoppas vi kan höras :)

pussochkram

2010-01-18 @ 23:24:38
URL: http://mhjohansson.blogg.se/
Postat av: Mia

Bra jobbat Elin! Det kanske bara är med mej du får sånna ideér ;)

2010-01-21 @ 12:47:21
URL: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0