Lyckligt lottad!

Jag kan inte annat säga än att jag är överlycklig just nu. Dels att Mia kommer upp till Sälen i morgon. Dock inte hit men till Tandådalen plus att jag är ledig sön-ons kan det bli bättre? Ibland är man lyckligt lottad och just nu känns det som jag har turen med mig på min sida. I början när jag kom hit tyckte jag att det var jätte jobbigt att vara hemifrån, dels att man var utan sina vänner och utan familjen plus tryggheten hemma. Men när man varit här uppe ett tag och man kommit in i vardagen, börjat jobba och kommit in i allting känns allt annorlunda. Det är sjukt vad fort man anpassar sig, saker som var helt naturliga här uppe är inte det hemma och vise versa. Det är två helt olika liv man lever och jag kan inte säga vilket liv som är bäst. Båda liven är bra på sitt sätt. hade man själv fått pussla ihop pusselbitarna och tagit lite därifrån och lite därifrån hade det varit super. Men tyvärr är inte livet så och tur är väl det. Då hade man inte uppskattat saker och ting lika mycket.
*
På tal om att uppskatta saker. Här uppskattar man små saker som att bara åka bil, komma utanför stöten, äta hemlagad mat, duscha i en varm dusch m,m. Listan kan bli oändlig. Jag har svårt att tänka mig hur livet kommer bli när jag kommer hem. Jag kommer vara förändrad, saker hemma kommer att ha förändrats. Men i grund och botten är allt desamma. En sak som jag är helt säker på är att jag kommer uppskatta allt där hemma betydligt mycket mer när jag kommer hem än vad jag gjorde när jag åkte. Just nu far tankarna i mitt huvud och jag är lite smått förvirrad. snart måste jag bestämma vad jag ska göra i sommar och ska jag vara ärlig har jag ingen som helst aning. Ska jag börja jobba som frisör igen eller fortsätta som servitris? eller börja jobba med något helt annat? Ska jag bo kvar i Ulricehamn och jobba kvar där eller flytta? Jobba en sommarsäsong i en sommarstad? finns hur många alternativ som helst och det känns som det är nu när man är ung, inte har någonting som binder sig hemma som man ska passa på att göra de sakerna. Så man inte sitter vid 40 års ålder och ångrar det man aldrig gjorde. Har ni några förlag får ni gärna skriva dem och skulle bli superglad om ni kommenterade ni som läser så jag vet vilka det är som följer min blogg!
*
Nu ska jag ta en varm dusch och sätta på en film sen. och i morgon kommer Mia. Känns hur bra som helst. Äntligen blir det verklighet!
Jag och Mia på bryggan i somras. Den kvällen vi aldrig glömmer!
Jag och Mia på vår Stockholms resa. Två blondiner i Stockholm kan bli farligt!

Kommentarer
Postat av: Marty

I miss you guys! :/

2010-01-10 @ 14:05:16
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Malin

Du skriver så klokt elin :) men mest ville jag påpeka hur fin du var på den översta bilden i detta inlägg! Du ser ut som en vacker hollywoodstjärna! :P

2010-02-11 @ 23:37:13
URL: http://mhjohansson.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0