Jag lever!

Eftersom vissa nära och kära har blivit oroliga över mitt oaktiva bloggande och ställt frågan om jag verkligen lever, kände jag att det är dags att börja så smått igen. Jag lever och mår super här uppe, jag stormtrivs verkligen. Jag jobbar,äter,sover,festar,umgås med vänner det är så livet ser ut här uppe. Livet utanför Stöten vet jag inte så mycket om längre. Jag lever i en liten bubbla och känns som man lever i en helt annan värld än alla andra. Så ni får mer än gärna uppdatera mig på allt skvaller som händer där hemma.
*
Här uppe går det inte att göra något utan att alla andra vet om det efter en sekund. Här är skvallret på hög nivå och ständigt igång. För den som missat något är det bara att läsa Stöten bladet som kommer ut varje vecka. Där står allt smaskigt skvaller som folk vill veta. Jag är lyckligt lottad som inte har fått så stor plats i den tidningen. Det enda som nämns är att de två bistro tjerna är svåra att hålla isär. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer hamna i den tidningen. Kanske är jag för tråkig som inte gör massa saker som är värt att skriva om. Men jag är verkligen nöjd över den jag är och tänker aldrig ändra på mig. Sussie får stå för allt det är =P
*
Jag känner mig hemma! Peter simpson är här uppe och spelar med sitt band på Afterskin och nere i tipi om kvällarna. Det får mig att längta tillbaka till sommaren och minnas allt som hände. Jag behöver inte säga det igen för känns som jag sagt det hundra gånger innan. Men fredagkvällarna på bryggan med god mat, varmt och soligt väder, trevligt sällskap och Peter simpson är svårslaget.
*
I måndags var det Tipi som gällde eftersom det var så kallade "måndagsklubben" då nästan all personal går ut. Efter många drinkar, dans, skratt, umgänge efter mycket av det goda och för mycket av klängiga gäster kände jag och Malin att det var dags att gå hem. Man ska alltid gå hem när man fortfarande har soligt så man inte minns kvällen som seg och tråkig. Men det är svårt att ha tråkigt här uppe, alltid är det något som händer och någon som gör något.
*
Tisdagen var lugn. Efter jobbet blev det bara film mys och godis och igå blev det tipi igen.
En och annan drink har slunkit ner sen sist jag lämnade Ulricehamn
2 utav Stötens bartenders. Martin och Niklas
Resaturangare
Liftare
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0