Bara 1 dag kvar

Idag ringde mobilen 05.30. Det kändes mindre lockande att stiga upp ur sin varma säng för att gå ut i -35 upp för den långa mördarbacken för att slutligen komma till jobbet. Med frusna ögonfransar, fruset hår och en isbeläggning på hela mig kom jag äntligen till jobbet. Där möttes jag av Ellinor som hade varit där sen 06.30 och redan hade förberett det kalla på frukostbuffén så det återstod bara att börja med det varma. Prinskorv, köttbullar, bacon, äggröra och ägg stod på listan. Kanske blir det även en mästerkock utav mig när jag kommer hem. Det är inte särskilt svårt att göra i ordning det varma till buffén. Äggröran köps färdig och ska bara in i ugnen, baconen steks i ugnen så varje gång man öppnar ugnen för att röra om så det får stekyta på båda sidorna känns det som man får ett ansiktslyft så när jag kommer hem kommer jag se 10 år yngre, härligt va??!! Men mest kärlek ger vi till prinskorvarna och köttbullarna som vi steker i det stora stekbordet. Eftersom vissa av oss är lite klena har Malin kommit på idén att linda i sig i kökshanddukar för att slippa stänket från fettet på stekbordet. Tanken har aldrig slagit henne att man kan använda lite mindre matfett! =P
*
Det är lugnt här nu på anläggningen, bara 17 hotellgäster men desto fler i stugorna. Frukosten var lugn idag, jag och Ellinor var lite sugna på att busa lite med kockarna och flytta runt sakerna i köket och fylla upp vatten i vattenbadet ända till kanten. Men vi tror inte att det hade varit så uppskattat så det får vänta tills slutet av säsongen, men det hade varit lite smått kul. På något sätt har vi frukost/bistro tjejer fått stämpeln att vara väldigt blåsta och blonda. Nog för att jag vet att jag kan stå för det när jag är trött och flummig men långt ifrån alltid. Så vi har börjat köra på den stilen och låter folk tro att vi är dummare än vad vi är, har blivit lite till en komisk grej. Det har blivit väldigt bra stämning med alla i köket och servis och det känns mer eller mindre som man är en större familj. Här uppe har man ingen annan så man söker sig till varandra för att finna trygghet.
*
Det har varit lugnt även i Bistron idag så i passade på att storstäda vilket behövdes så nu är det skinande rent och allt är påfyllt och ser rent och snyggt ut. Vi har fått en ny tävling i Bistron vilket inefattar " den som säljer mest snow Groose eller Snow coffe vinner en middag på lyan för två och det skulle inte sitta helt fel. ska ge järnet för att vinna! =)
*
Nu sitter jag i Bistron efter att ha slutat och bara tar det lugnt och dricker en varm chocklad och uppdaterar min blogg. Vi fick ett tråkigt besked i dag, Paulina och Janne ( första kocken) kommer och sluta och åka hem. Kanske är det, de bästa de kan göra nu när Paulina är gravid. Ingen mår bra utav att gå och må dåligt över sin livssituation. Men jag önskar dem all lycka och välgång och hoppas på att den nya frukostvärdinnan är en bra person! Ikväll blir det nog lugnt för min del. Trots att febern har lagt sig och att jag mår betydligt mycket bättre än jag gjort tidigare dagar är det nog inte riktigt värt att gå ut. Penicillinen har nog börjat värka och jag hoppas att infektionen har gått över. Men den som lever får se vad som händer.
*
Just nu är jag överlycklig över att Mia kommer upp och hälsar på mig i morgon. Har aldrig varit ifrån varandra så här länge så just nu lever jag på bara glädje! Ska bli superkul att träffa henne igen. Var en månad sen och 2 veckor sedan, tiden har verkligen gått fort. och det positiva är att det verkar vara lugnt nästa vecka är på anläggningen så hoppas på att vara ledig 2 dagar nästa vecka så jag kan träffa henne ordentligt, så vi kan leka av oss! Nu ska jag dra mig hemåt och laga ihop en god middag! =)
Jag och Malin!
Förfest på Senja 2
Jag och Peter
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0