Oflyt!

Gårdagskvällen blev ingen lugn kväll som det var tänkt. Saker och ting blir sällan som man tänkt sig här uppe. Spontanitet hör till vardagen. Jag hade bestämt mig för att det skulle bli en lugn hemmakväll men efter mycket tjat från Malins och Johannas sida fick jag till slut ge med mig och följa med upp till Tipi och tur var det för det var riktigt kul igår mycket dans, drickande för deras del och mycket skratt och socialitet. Efter gårdagens jobb så gjorde vi bakad potatis och skinkröra och till det ett glas vin. Mycket prat och lite gjort och klockan blev 22.30 och det var dags att bege sig upp mot måndagsklubben. Där var det bra drag och trubaduren spelade för fulla muggar. Stämningen var på topp. Något som skiljde sig mot andra gånger var att man riktigt kände hur alla riktigt var ute efter att hitta ett ragg. Blickar sändes hit och blickar sändes dit. Folk flörtade med varandra där och folk flörtade med varandra där. och någonstans mitt i allt var jag. Känns ibland som folk ser en mer eller mindre som ett objekt och inte som en levande varelse. Att ta ett steg bort från allt det här uppe hör inte till vardagligheterna, men den levnadstilen är så långt i bort från mina värderingar och mitt levnadsätt. Men det blir desto roligare att se allt och få höra alllt. Här uppe händer det en hel del. Folk sover mer än sällan i sina egna sängar och denna natten fick jag sova ensam då Johanna testade sängarna på "oktaverna".
*
Tisdagarna är alltid lika roliga för då kommer allt skvaller från måndagskvällen/natten fram. Mindre roligt för vissa som skäms över det som hände föregående kväll. Höjdpunkten på dagen är då man delar med sig av skvallret. Nästan gossip girl varning! =P Dagen har varit lugn idag. Har känt mig en aning deppig idag. Började med att jag vaknade med fruktansvärt ont i magen. När jag väl kommit upp ur sängen och gjort mig i ordning och äntligen kommit upp till jobbet märker jag att det inte finns någonting utav det varma. Inga prinskorvar upptagna, köttbullar, äggröra, ägg och bacon. Verkligen ingenting fanns. Till råga på det hade kvällspersonalen på något sätt lyckas spilla ut fil i kylen så det var bara att börja skura och hämta upp varor. Tiden är knapp på morgonen så det hinns knappt med några misstag, så det blev riktigt stressigt.
*
När buffén var ute och det varma var färdigt var det bara brödet som fattades och givetvis var även brödleveransen försenad. Varför ska det alltid vara så att när någonting strular ska verkligen allt strula. Jag tror inte ens jag behöver beskriva min dag för ni kan tänka er fortsättningen. Ingenting har gått som jag har velat idag och jag känner mig bara trött och grinig. Så ikväll blir det verkligen lugnt och det menar jag verkligen. Blir varma mackor, film och mys. och i morgon ska jag försöka ta tag i mitt liv. Känns som man säckar ihop här uppe och bara blir större och större så nu är det dags att börja röra på sig. Ta tag i träningen igen. I morgon är jag ledig så blir ännu en dag i backen. Kan hoppas på att jag har lite mer flyt i morgon så det inte slutar med brutna ben.
Saknar er alla!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: G.

du r ju ett objekt! :)

2010-01-20 @ 10:59:29
URL: http://guztav.blogspot.com
Postat av: Elin

Haha om jag är! Skulle bara veta ;)

2010-01-20 @ 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0