Livet likt en bok

En människa kan förändra en annans liv till det bättre eller sämre. Jag har människor i min omgivning som hjälpt mig, tagit fram mina starka sidor, gjort mig till den bättre. Livet är inte som en öppen bok som du kan läsa inantill. Det blir vad du själv gör det till. Dina beslut kommer att prägla hurvida resterande kapitel kommer att se ut. Du bygger hela tiden på boken och det är du själv som är författaren till ditt eget liv. Att ha livet i sina händer kan kännas skrämmande. Du tvingas ta beslut du hellre hade låtit någon annan göra åt dig, både tuffa och lätta. Men allt vi är med om, allt vi gör ,lär vi oss någonting utav. Folk brukar säga att det som inte dödar en stärker en. Till viss del är det sant. Men saker som sårar en, att få sitt hjärta krossat av vänner som sviker, pojkvänner som gör slut, personer i sin omgivning dör. Allt det där är sår som läker med tiden men som hela tiden kommer att finnas där som ett ärr i själen.
*
Jag funderar och funderar hurvida jag vill att mitt liv ska se ut istället för att känna efter vad jag vill här och nu. Vad vill jag göra? Vad känner jag för? Jag sätter alldeles för stor vikt på hur jag vill att mitt liv ser ut om 10 år. Vad spelar det för roll nu? Jag kommer förr eller senare att ändra mig och det jag tycker är viktigt just nu, kommer jag säkerligen inte tycka är viktigt om 10 år. Varför inte leva i nuet och låta framtiden utvisa sig själv? Det enda du kan påverka är hur du själv mår och hur personerna i din omgivning mår. Behandla alltid alla personer med respekt och behandla dem som du själv vill bli behandlad. Värna om dina vänner. Er relation är som en växt, slutar du att vattna den och ge den näring vissnar den, likt en relation som sakta men säkert rinner ut i sanden. Så ge dina vänner näring och vatten.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du är klok som en bok Elin! Det stämmer verkligen att man bara borde njuta av det som är här och nu. Med mig är det bara bra. Jag jobbar en del, söker jobb, försöker komma på vad som händer i framtiden, njuter av att vara ledig, med mera. Hur är det med dej? Vore kul att höras snart! KRAM!

2010-02-25 @ 23:16:58
URL: http://linneacharlottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0