Livet är för kort för att slösas bort!

Ännu en fredagskväll men inte en fredagskväll som alla andra. Ikväll är det inte klackarna i taket som gäller, ikväll blir det en stillsam kväll med One tree hill och ben and jerrys! Med Malin. En riktig myskväll med andra ord. Det är sportlov här uppe, trodde det skulle vara fullt ös medvetslös eller som jag brukar säga full fart medvetslös. Barnfamiljerna och danskarna har inte hittat utanför sitt trygga hem in till vår mysiga lilla bistro, till vårt kärleksfulla lilla jobb. De gömmer sig mer eller mindre för oss. Men man ska inte säga för mycket för snart smäller det. Frukost är verkligen inte min grej. Att börja 06.00 på morgonen med steka bacon, göra äggröra, koka ägg får en lite lätt illamående. Att vara morgonpigg hjälper inte när man inte kan sova. Antingen för att man har sömnbrist eller för att lift och pist har fest för fullt på undervåning så hela huset skakar av deras bas. Respekt är inget ord de vet innerbörden av, men vi ska nog komma på något annat att hämnas med. När de minst anar det.
*
Det hjälper inte heller att det är allt för många sena nätter och långa dagar. Man hinner inte ta igen sömnen. Men man lever bara en gång så varför inte leva fullt ut. Här uppe börjar par efter par bildas och jag får nästintill varje natt sova ensam i vårt rum. Jag klagar inte, det är bland det skönaste av allt eftersom man dagarna i ända går på varandra. Man är inte ensam en sekund, så kvällarna får jag tid för mig själv, vilket man ibland kan känna att man behöver. Samla sina tankar, få ordning på allt.
*
Fortfarande har jag inte bestämt mig för hur sommaren ska bli. Det är svårt, känns som det är ett stort beslut, Även om det bara är en bagatell sak. Huvudsaken är att man har kul, trivs och njuter av livet. Livet är för kort för att slösas bort!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marty

åh underbara du! Jag saknar allt med dig en dags som denna.. suck

2010-02-20 @ 14:18:36
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0