Rastlösheten hägrar......

Godmorgon eller förmiddag! För min del skulle det passa bättre med god förmiddag eftersom jag varit uppe sen 8. Blev en promenad ner till stan för att göra synundersökning och till min stora förvåning hade det inte ändras särskillt mycket. Äntligen har det stannat!!!

Ännu en måndag vilket tyder på en ny vecka med nya tag på jobbet eller för mig och som många andra i min situation ännu en ny vecka till för att fyllas. Arbetslösheten har blivit till en livsstil och det känns skönt att det är så många som sitter i samma sits då slipper man känna skammen över att inte ha något jobb. Jag känner inte den pressen för jag vet att om lite mer än 3 veckor så är jag uppe i Sälen och introduktionsdagarna inför säsongen börjar. Många frågar mig hur jag känner inför att åka, om jag är uppspelt och glad. Jag har inget riktigt bra svar på den frågan för om jag ska vara helt ärlig så känns det inte ens som jag ska åka iväg. Dagarna bara flyter på här som vanligt och det känns så långt bort. Men jag ser det hela som något positivt. Något som kommer stärka mig något otroligt som person. Vissa dagar kommer vara tuffare än andra ,då man önskar att man vore hemma men även här hemma har man vissa dagar då man önskar sig långt bort. Man möter ständigt motgångar här i livet, men det är motgångarna som vi lär oss utav och det är dem som gör oss starkare.

Jag avundas alla er som jobbar just nu. Även om jag vet att ni klagar och inte kan förstå hur jag kan sitta här och säga att jag avundas er. Men en vecka utan jobb, jobbade i och för sig i lördags kväll på bryggan men ändå. det är tillräkligt för att få mig riktigt ordentligt rastlös. Som jag vet vet efter snart 20 år så är jag en väldigt stark tvilling och tro mig jag försöker få bukt på mina dåliga sidor och stärka mina bra sidor. Jag är som många som är född i tvillingarnas tecken väldigt mångsidig, humoristisk ,utåtriktad och tycker om att diskutera saker. Jag älskar att resa och jag tenderar att allt för ofta vara rastlös. det är sällan osm jag enbart har en boll i luften utan brukar ha många bollar i luften samtidigt och det är det jag trivs allra bäst med. Jag är inte en person som fördjupar mig riktigt starkt i något utan ser hellre att jag vet lite om mycket. Jag har väldigt svårt att bestämma mig och det vet alla som känner mig, jag har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten men lyckas alltid lösa dem på ett eller annat finnurligt sätt. 

Men nu är det dags att ta tag i måndagen innan klockan hinner bli allt för mycket. Dags för en dusch och min underbara inpackning i från kerastasé, därefter lie matlagning och sen får det nog bli lite träning också för att hålla hälsan på topp. Kvällens planer är ännu öppna men något säger mig att det kommer bli en lyckad kväll!








Over and out!






Kommentarer
Postat av: Wictoria

tack! ses innan du åker?! :D

2009-11-09 @ 13:02:13
URL: http://wican.blogg.se/
Postat av: Martina

du är för härlig du :)

2009-11-09 @ 20:38:20
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0