Ljusen är tända och musiken fyller rummet........

Det blir bara mörkare och mörkare och ruggigare och ruggigare. Det har slutat snöa och istället övergått till regn. Det är tisdagkväll och det ser ut som en lugn hemma kvällen. Ljusen är tända på rummet och musiken fyller rummet. Mysfaktorn är på hög nivå. Det ser ut som att det blir en lugn och mysig tisdagsväll vilket inte är mig emot. Var länge sen jag bara var hemma själv och tog det lugnt. Är alltid något annat.
*
Var ute hos mormor och morfar en sväng och klippte och färgade mormors hår. Hon blev genast 10 år yngre ;). Tiden tycks ha stannat där och jag är fortfarande 8 år och en liten plutt. Det är nog jobbigt att dels ha sett sina barn växa upp och bli vuxna och nu deras barnbarn. Som liten var det hos mormor och morfar vi var på helgerna när mamma hade fullt upp i blomsterbutiken och pappa fullt upp med restaurangen. Det var en plats där man kände sig trygg och kunde vara precis den man ville vara, inga krav och inga måsten. Fredagens höjdpunkt var då vi lekte korvkiosk och mormor och morfar fick handla och lördagens middagsmat bestod nästan alltid av mormors supergoda biffar. Fick äta dem idag och det är något man aldrig tröttnar på. Helt klart en utav mina favorit rätter!
*
Det är jobbigt att bli vuxen. Skolan var en trygghet, man visste alltid vad som hände och man behövde inte tänka på vad man skulle göra till våren för man visste att det var en ny termin som började. Jag saknar det, givetvis inte läxorna men skollivet. Gymnasietiden var verkligen något jag vill göra om. Särskillt trean. Även om det var hektiskt och man ibland undrade om man skulle klara av allt så nu i efterhand längtar jag tillbaka. Jag har ingen aning om vad jag gör till  våren när jag kommer hem. Blir det att fortsätta inom restaurangbranchen eller återgå till frisör eller helt enkelt satsa på något annat. Ska man bosätta sig i Ulricehamn eller flytta? Ska man ut och resa och upptäcka världen? Jag kan omöjligt svara på det för jag vet knappt hur nästa vecka ser ut för min del. Det enda jag vet är att jag kommer spendera närmare ett halvår uppe i Sälen. Men inte ens det vet jag säkert. Kanske inte fungerar alls och det blir så att jag åker hem igen. Men det är verkligen ingenting jag tror kommer inträffa. Jag hoppas att innan jag åker så har jag fått ett positivt svar på en fråga jag länge velat ställa och detta kommer förändra min livssituation och min livsstil och förändra hur jag ser på tiden då jag kommer hem. Så jag håller tummarna för att detta går vägen!
*
Nu är det dags för en kopp te och värma sig framför kaminen och vänta på att Ugly Betty ska börja. Hoppas ni njuter av värmen inomhus och regnet smattrandes mot rutan!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag hoppas du får svar! Mycket enklare då

2009-11-11 @ 00:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0