Inflyttad och klar

Igår lämnade jag Ulricehamn med delade känslor. Helt ovetande om vad det är som väntar mig. Jag var både ledsen, uppspelt, glad och rädd på en och samma gång. Detta är ett steg ut i det riktiga vuxenlivet och det är en aning skrämmande. Det är inget jag gjort tidigare och första gången jag klipper av navelsträngen helt och hållet. Numera ska jag på egenhand ta hand om mig själv och försöka strukturera upp min vardag till ett fungerande liv, utan mamma och pappa som finns där hela tiden. För många är det enkelt att ta steget och flytta, för mig är det fruktansvärt jobbigt. Jag trivs jättebra hemma, har haft en otroligt bra uppväxt , har alltid haft föräldrar som ställer upp i ur och skur och även underbara vänner. Nu flyttar jag ifrån allt det. Inte för evigt utan för en period i mitt liv. För att växa som människa, få en annan syn på livet. Gå vidare med nya öppna ögon.
*
Jag hade önskat att avskedet till vissa personer hade varit annorlunda. Men ibland finns det inte så mycket man kan göra åt saken. Ibland är det bara att inse att man måste släppa taget för allas bästa. Att hänga upp sig på gamla saker som hänt och aldrig riktigt komma över dem eller reda ut dem gör mer skada än nytta.
*
Här i Stöten har det snöat hela dagen. vaknade idag och det var 20cm nysnö. det är lite annat än vad det är hemma. Tydligen ska det ha regnat hela dagen så känns rätt skönt och komma upp hit där det redan är riktigt vinter. Idag började första introduktionsdagen för oss i frukost/bistro och även för kockarna. De berättade lite om hur arbetet och saker och ting kommer att fungera. Jag kan säga att just nu går mitt huvud på högvarv och vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka. Allt är så nytt så behöver nog några dagar för att smälta allt och för att komma till ro.
*
Jag saknar er där hemma och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan man får se era ansikten igen! och Mia och Josefine jag hoppas att ni kör försiktigt hem. Ni anar inte hur mycket det betyder att ni följde med mig upp. vad skulle jag gjort utan er?
Over and out

Kommentarer
Postat av: Blondie

Ne, va skulle du ha gjort utan oss? :) och vi utan dej!

2009-12-01 @ 17:19:42
URL: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0