God morgon!

Godmorgon! Glömde att säga att jag fick min dator i går. Underbart säger jag. Man kan inte annat än älska sin Mac, dock är den lite smått krånglig nu i början men man lär sig relativt fort så det ska inte vara några problem alls. Gårdagen blev verkligen toppen. Gjorde inte så mycket till en början, var på synundersökning som jag nämnde. Därefter väntades en promenad hem. Väl hemma fastnade jag framför tv:n då Malou intervjuade Blondinbella och hennes pojkvän angående bloggandet. Programmet var inte tillräckligt intressant för att hålla mitt intresse så somnade och sov i en timme. Därefter kände jag att det var dags att duscha och göra en riktig inpackningskur för mitt allt för slitna och preparerade hår. Jag är glad att jag hann ur duschen och ta på mig kläder innan de ringde på dörren. Iförd slitna mjukisbyxor, ful grå gammal tröja och håret helt blött, slickat som en katt öppnade jag dörren och stod där som ett frågetecken då killen frågade är du Elin Lind. Innan jag hann reagera på vad hans ärende var hade jag nog slängt ur mig någon pinsam kommentar som jag verkligen inte kommer ihåg, mer än att han fick sig ett gott skratt och jag fick min dator. Vilket byte säger jag, jag förlängde hans liv med ett gott skratt och han gjorde min dag till det bättre.
*
Matlagning stod därefter på schemat och det blev spaghetti och köttfärssås. Denna gången lyckades jag faktiskt laga ett riktigt gott storkok. När man lagar mat i denna familjen så räcker det inte med lite mat utan man får laga mat så det känns som det räcker för en hel vecka. Men tur är väl att vi är glada i mat. Datorn fick vänta tills eftermiddagen då jag äntligen fick öppna upp den och börja installationen. Jag fastnade ganska fort då de ville ha lösenordet och namnet på det trådlösa nätverket. Detta kan tyckas lätt för övriga människor men kommer man från en familj där man inte har något som helst intresse för tekniska saker kan detta bli väldigt svårt. Jag kan säga det tog sitt lilla tag och ilska blandades med frustration och telefonsamtal. Men till slut så löste jag, pappa och Fredrik det tillsammans och det var verkligen på tiden. För då var det dags för mig att göra mig i ordning för att åka till Stina för lite födelsedagsmiddag kombinerat med avskedsmiddag för Sara och Linnéa som åker till Uganda på tisdag, men deras resa börjar redan på måndag upp till Stockholm.
Vi är inte som alla andra. Istället för att satsa på att träffas en helg som brukar vara mer normalt när det handlar om middagar och fester tar vi istället till söndagar och måndagar. Varför inte säger jag? har man inte så mycket annat för sig kan man lika väl ha helg hela veckan och njuta. Anledningen till att det nästan alltid blir söndagar eller måndagar är att vi aldrig får ihop det någon annan dag pågrund utav träningar och annat dylikt. Men vi hade riktigt skoj igår. Åt pizza och kladdkaka till efterrätt som var supergod. Vi blandade mat, dans, diskussioner med härliga skrattanfall. Det enda jag kan säga om gårdagen är att den var riktigt lyckad. Hoppas på fler sådana dagar!
*
Nu är det dags för lite frukost sen bär det av till moror för att klippa och färga henne. Hur resten utav dagen artar sig lämnar jag till ödet just för tillfället!
Ha en fortsatt bra dag!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Martina

snygg är den :)

2009-11-10 @ 13:04:01
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Låter som att du hade en riktigt bra dag. Är så skönt när man känner sig riktigt nöjd över dagen. Och jag kan bara hålla med, vi hade väldigt trevligt igår! Tack för en skojig kväll! :)

2009-11-10 @ 16:10:29
Postat av: Elin

Tack Martina! jag älskar den så är riktigt nöjd med mitt köp! Skönt att du börjat blogga igen.

Linnéa jag hoppas verkligen att det blir fler sådana här kvällar och så hoppas jag på att få se er i Sälen! =)

2009-11-10 @ 16:54:31
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0