5 Mars

Sitter här och målar naglarna med mitt underbara sommar/vår nagellack från Mavala "Adelaide" fick verkligen vårkänslor idag så dags med ett vårigt lack på naglarna för att förstärka känslan. Det är många tankar som rör sig runt i mitt huvud just nu och det handlar verkligen om allt möjligt inte en specifik sak som det ofta brukar göra. Är rätt nöjd med hur allt ser ut just nu. Visst saker och ting kunde varit det bättre men samtidigt så vore det inte lika intressant att leva ett helt perfekt liv och den stora frågan är hade jag verkligen klarat det? så rastlös som jag är! Detta året som gått har verkligen varit ett utav de bästa åren i mitt liv. Det har hänt sjukt mycket saker både positiva och negativa. ag har upptäckt vilka mina riktiga vänner är, blivit starkare i mig själv och utvecklas som person. De sakerna som jag kanske gjorde för ett år sen är saker som jag aldrig skulle göra om igen. Jag vet vart min gräns går och jag vet vad jag tolererar. Jag har lärt mig att inte ta lika mycket skit och stå på mig i de frågor jag verkligen är säker på min sak i.

Ett år går verkligen fort och det är bara 99 dagar kvar till studenten Wieeeee!! Längtar för allt vad min kropp är värd till dagen. Den dagen kommer bli en dag som man sent kommer glömma, en sak som man bara gör en gång i livet. Shit vad jag längtar. Hoppas dock att inte studenten blir som min mardröm blev haha. Drömde nämligen att ag var sjuk dan innan studenten då vi skulle få våra studentmössor. Så när ag kom på studentdagen hittar dom inte min mössa, de hittar den verkligen inte. Och kicki våran klassförståndare är helt borta så henne kunde jag inte fråga. Jag började få allt mer panik för jag kunde ju inte springa ut utan mössa. Omöjligt. Det vore ju som att äta korv utan bröd. De i klassen tyckte att jag var lölig och mnade på att studentmössan inte hade så stor betydlese, kanske inte för dem efetrsom de redan hade fått sin. Folk började springa ut och jag fick mer och mer panik. Frustrationen steg inom mig och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. De närmade oss våran tur och precis innan vi skulle springa ut hittade de min student mössa men den var kolsvart med lila text och de hade stavat fel på mitt namn. Det stod inte Elin utan Egln. Vilken mardröm, jag hoppas verkligen att detta inte inträffar för min del för så vet jag inte vart jag ska ta vägen!


Det gäller att ta vara på livet för man lever bara en gång. Leva som det vore din sista dag. Detta är dock väldigt svårt, det kan jag inte påstå att jag gjort det senaste. har varit ner i en svacka men nu är jag snart uppe igen. Försök att minnas alla bra minnen istället för att låta livet pasera utan märkbar betydelse. det är de små sakerna och minnena som gör livet värt att leva. ag har hur mycket som helst jag kan blicka tillbaka på med ett leende samtidigt som ag undrar hur jag kunde göra så. Men man lär sig utav sina misstag! Låt inte livet passera utan att vara en del utav det!



Later!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag säger bara ÅHHH studenetn!!!!

2009-03-06 @ 12:11:15
URL: http://josefineaxengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0