Är du redo för en relation?

Gjorde ett test i cosmopolitan idag bara för skojs skull för att se om jag var redo för ett föhållande. Tror inte på sådant men varför inte ge det en chans. det står ändå i min tidning så varför inte göra testet vad skadar det liksom? ag kan vara lugn det stod så här" Du är redo för ett förhållande. Du är lycklig i dig själv och sund när det gäller realtioner. Grattis! Dessutom verkar du ha koll på vad du vill ha i en relation och du söker kärlek för att du vill ha det, inte för att du måste ha det. Kort sagt du kan absolut bli lycklig i ett förhållande" Men för att maximera mina chanser skulle jag inte vara rädd för att ta det piano med killar som jag träffar, såväl som för hans och för din egen skull. När man är förälskad vill man vara med personen hela tiden. Men kärlek kan ta olika tid för olika personer, därför gör du bäst i att känna av atmosfären och respektera även hans önskemål om hur snabbt han vill ta det. Sedan handlar det förstås om att hitta en person som du fakttiskt vill vara med. Men om du dejtat i åratal men aldrig hittat personen, fråga dig sälv om du inte är lite för kräsen. Rsiken finns att du hakar upp dig på detaljer och dumpar honom innan andra dejten. För att kunna ha ett långvarigt förhållande måste du acceptera att ingen är perfekt. Vist kan han ha brister, men det är en liten tårtbit av allt det som ska vara jättebra. Försök därför att strunta i småsaker som hans fula tubsockor och focusera på de saker som verkligen är viktiga, som att ni mår bra av varandra.

Det är lätt att bli allt för kräsen. Jag brukar säga jag vet vad jag vill ha när jag ser det. Men kanske borde tänka på att ge även de andra en chans. Kanske finns det något där som jag inte upptäckt efetrsom jag vänder bort blicken och bestämmer mig för att det är inget att ha. Vad har man att förlora på att ge alla en chans. Det kan inte annat än fel. Ingen är perfekt och man msåte lära sig att acceptera varandras brister. Det får dock vara måtta på dem. Man ska inte behöva tollerera hur mkt som helst i ett förhållande.  Men min nya uppgigt är att sluta dömma folk efetr första intrycket ge dem en chans!




Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0