Lördag 28 mars

Det finns vissa stunder i livet då man går in i en sorts utav personlig konkurs. Men detta menar jag givetvis inte rent ekonomiskt sätt utan mer själsligt. När hösten och vintern drar över oss människor är det lätt att hamna i en svacka, då man inser att livet inte är så glamoröst som det egentligen verkade. Livet tycks vara mycket lättare när solen lyser och våren och sommaren kommer fram. man slipper vara påpälsad från topp till tå, kan ta av sig jackan, gå i sandaler och ledigheten är som allra bäst. Kanske är man för dålig på att uppskatta dessa stunder, man inser det inte förenns det är försent då kylan är på väg och sakta börjar krypa oss närmare inpå. Hösten/ vintern har varit förbannat jobbig för många. Många tårar har delats och många gräl har utbrutits. När våren sakta börjar komma fram är det många som ser positivt på den, ser den som en nystart då allt blir bättre.

Våren har börjat uppenbara sig. Jag vet att vi orkar hålla huvudet över vattenytan. det är inte långt kvar nu till studenten, bara 76 dagar kvar! Även om solen inte uppenbarar sig idag vet jag och hoppas att den kommer snart. Trots alla dåliga odds som är emot oss tycker jag ändå att vi ska försöka vara positiva. För när solen är framme och våren är på väg blir vi människor helt annorlunda, Sverige blir ett helt annat land att leva i, vi blir mer positiva. det är lite som en medicin. Så jag tycker vi blundar för snön som kommit och ger oss fan på att våren är på väg!


 
Later!
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vilket fint (och sant) inlägg! Du lät som en proffsig poet tyckte jag!! :P

2009-03-29 @ 21:29:20
URL: http://linneacharlottalarsson.blogg.se/
Postat av: L.A

De e gooet nu när det bättre vädret kommer:), hålelr verkligen med om att allt förändras.. Bara se på alla människor i omgivningen.. Så mycket bättre attetyd.. Thx för ett skönt inlägg!! Peace// L.A

2009-03-29 @ 23:10:56
Postat av: Maarty

Go Elajn! :)

2009-03-30 @ 17:53:17
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0