Måndag 2 Mars

Tell me why I don't like Mondays,  I want to shoot the whole day down  är en låt som  Boomtown Rats gjort.  Msåte medge att de har väldigt rätt i det dom sjunger. Men halva måndagen är redan gjord. Började med engelska prov, klassråd och därefter matteprov. Jag har ingen komentar, skrattar bara åt det. det är tragiskt att man går från nästan MVG till nästan IG. Skrattretande och allt beror på läraren. Dagen är snart gjord och man kommer återigen in i rutinerna, dyngsrytmen och vardagen faller på sin plats och man är mitt inne i skolveckan återigen. Det är fortfarande långt kvar till helgen men ändå känner att helgen närmar sig och människorna börjat sakta vakna till liv efter sin dvala. Men just nu känns helgen mer än avlägsen. Snön vräker ner utanför. Gråa färgen dominerar på himlen och allt känns kallare än vanligt.

I eftermiddag/ kväll bär det iväg till Göteborg återigen. Känns som jag har varit där jätte mycket nu det senaste. Minst en gång i veckan. Idag är det Schwarskpf visning som gäller. Så uppdaterar i kväll elelr i morgon om vårens trender. Nu sitter jag och väntar på att Stina ska komma så vi kan samanställa Kultur och stilhistorian och skicka in det. Så är vi lediga på onsdag. Det tackar man inte nej till!

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0