18 Februari

jag är inte kräsen när det gäller mat, verkligen inte. Äter det mesta men korv, där går min gräns! Alla gillar inte korv och det är absolut inget fel på det. Inte mitt fel att jag inte kan äta det, har kunnat göra det innan men sen jag fått detaljerad information om hur man gör korv och vad den innehåller har jag inte kunnat äta det. Jag bad inte om det, alltså är det inte mitt fel. Och ja mormor du har rätt det finns inte mkt bonligt blod i mig men va fan. Jag är inte uppvuxen på landet heller så vad förväntar ni er? Jag har inget emot livet på landet verkligen inte men ett liv som bonde...... Ja du det hade sett ut. Kan inte ens tänka mig det.  Jag blev inte som 18 gravid och bosatt på en gård tvingad att slakta mina egna djur som du. fast skulle inte vilja säga att du blev tvingad till det. man blir inte tvingad till något, finns alltid en valmöjlighet och du valde det livet som du levde. Men nu ska jag inte prata mer om det. Bara skriver en massa onödiga saker om ovesäntliga saker.

Idag har jag pluggat hela dagen. Kultur och stil historia. Måste bli färdig med det snart, men det tar sin lilla tid. Hittar inte den informationen jag behöver. Men det ger väl sig, jag ger inte upp än, inte så lätt. Sen hjälpte jag mamma med maten efersom jag envisades med att inte äta samma mat som dem. Nämligen ungsbakad falukorv så fräste en massa grönsaker istället. mkt bättre. Sen träffade jag Stina en stund och försökte hitta lite om gotiken men det finns ju ingenting, verkligen ingenting. Så får väl försöka gå en massa sidovägar för att hitta det jag behöver. sen bakade jag lite bröd till kvällsmat som vi åt för en gångs skull tillsammans. Hade ett litet samtal med pappa om hur han ska göra nu med jobb och allt. Sen han sålde Martins Hörna har han inte haft ett fast jobb. Men han har dock jobbat mer än heltid ändå på olika ställen. Bryggan, Carlsons Blommor , kullens kök. Och idag hade han varit nere på ett samtal på bryggan och blivit erbjuden en tjänst så han kommer få ansvaret för lunchen vilket är hans område. Men han vet inte hur han ska göra om han ska ta det eller fortsätta jobba på Carlssons blommor. Jag tycker han borde ta chansen på bryggan och försöka förbättra deras luncher och locka ner mer lunchgäster. Men han vet inte. Gör det som känns bäst och är roligast helt enkelt!

Ska ner och prata med dem själv i veckan kommer nog bli en del jobb framöver och har även chans att få jobba där heltid i sommar men vet inte hur jag ska göra med Vivåga. Måste få klart för mig att jag får jobba där innan jag kan ta något som helst beslut. Just nu vet jag inte alls vad jag känner och tycker. har hänt en hel del på sistionde som gör det hela betydligt mycket svårare. Pratade med Andrea igår och hon ska komma över helgen så då drar jag med henne på maskerad. Måste försöka komma på ngt hon kan vara ifall hennes plan brister jag har nog helt och hållet bestämt att jag ska vara Marilyn Monroe. Kan bli spännade, outfiten har jag så det blir inga problem, håret hjälper Mia mig med så får väl lägga in bilder på lördage eller söndag så ni får se resultatet.
 
I morgon blir det skola som vanligt. Slutar 4 =/. sen blir det träning.



Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0