Nystart......

Jag erkänner!  Jag är en starter. En sådan person som är överexalterad i början men som sedan tröttnar efter ett tag. Jag har prövat nystarter av alla möjliga slag i livet men det tydligaste exemplet är väl träningen och börja äta sunt. Jag vet inte hur många gånger jag varit överambitiös och tänkt att denna gången fixar du det, då jag lagt upp flera träningspass i veckan, tänkt på precis vad jag stoppat i mig.


I början går det utmärkt tills nystartfeelingen försvinner och efter några veckor är man tillbaka i sina gamla vanor igen. Jag har dock lyckats hålla igång genom att träna men det där med att äta rätt är desto svårare.

Idag ska jag börja mitt nya liv..... Har varit min älsklingsfras sedan länge oh jag är väldigt säker på att jag inte är ensam. Det är inte utav en slump att Sveriges gym är proppfulla efter nyår och att gymmen är fulla på måndagar. Det är då man tänker " Från och med nu ska jag..." eller " Nu ska jag börja mitt nya liv" eller något i den stilen. Människor i allmänhet verkar vara den typen som tycker det är roligt i början men ger sedan upp då nystartsfeelingen mattas av.


Jag ska försöka ändra på detta, i alla fall när jag ser till mig själv. Jag tar träningen ett pass i taget istället för att lägga upp ett avancerat träningsprogram inför att komma i form till beachen 09.  Det gäller att anstränga sig och få det att vara roligt. Om du verkligen vill att en träningsvana ska hålla måste du byta attityd. Det fungerar inte att se det som ett måste, se den istället som en present till dig själv. En chans för dig att komma i form. Detta är något som jag tror vi tjejer/ kvinnor är väldigt dåliga på. Vi tränar intensivt för att vi känner oss tvingade. För att vara i form, hålla oss smala. Det är sådan fixering vid hur man ser ut. Är man smal som en pinne så mår man tydligen suveränt med! Tror knappast det. Man hittar ständigt nya problem att klaga över, problemen försvinner aldrig. De förflyttar sig bara.


Vi tjejer/kvinnor har sådan press på oss. Kvinnoidealet nu för tiden är ganska långt ifrån hur vi ser ut nu för tiden. Så det är inte konstigt att vi lider av alla sorters ätstörningar och att våra problem kretsar runt hur vi ser ut.  Än sen om man har lite att ta i. heller det än att vara smal som en pinne och må dåligt ändå. Det ska ju synas att man lever gott! Haha

Vi kan ju börja med att sluta att jämföra oss med varandra hur mycket vi ska träna eller har tränat. Har man inte redan ångest då, lär man garanterat få det. Jämför dig istället med dig själv och se framstegen du gör. Blir betydligt mycket roligare då, när du märker resultaten!



Later!


Kommentarer
Postat av: Martina

Elin, du & jag en kväll ?

2009-02-25 @ 17:31:50
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Elin

Det tycker jag absolut!! när? =)

2009-02-25 @ 22:56:14
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0