Pangfrukost!

Igår när jag vaknade var det strålande sol, klarblå himmel och -10 grader och snö överallt. En helt underbar morgon att vakna till. Dagen började med frukost och sedan en promenad upp till Brasseriet för att kunna låna en bil för att ta sig in till Sälen. Alla utom en frukostvärdinna åkte med i bilen så det var jag, Malin, Susanne, Ellinor och paline. Ett väldigt glatt gäng. Roligt att man kan göra saker tillsammans och känna att allt fungerar. Vi ska trots allt jobba med varandra i 5 månaders tid nu. Det var riktigt halt på vägarna igår och man kände flera gånger att bilen sladdade till riktigt ordentligt. Men vi kom hem hela och oskaddade.
*
Sälen var inte så mycket att hänga i julgranen. Vi var på jakt efter ett par skor eftersom våra skor inte dög till vårt arbete. Det enda informationen vi hade fått var att vi skulle ha ett par helsvarta skor utan klack så alla hade tagit med sig ett par gympaskor men tydligen är inte det tillåtet. Utan man ska ha fina skinnskor! Utbudet i Sälen var inte det största. De hade ett systembolag, bank, ica, coop, apotek, en liten klädbutik, turistbyrå, turistbutik och pizzerior och restauranger + en pytteliten skoaffär där de endast sålde vinterskor. Hur klarar sig folk här egentligen? Någon måste ju behöva något annat än ett par vinterkängor, men om man skulle ha det var närmaste stället Malung vilket vi kände var lite väl långt för ett par skor. Så nu ska mamma ut på skojakt hemma idag och se om hon kan hitta ett par skor till mig som hon kan skicka upp. Tack Mamma!
*
Vi åt lite mat, handlade det nödvändigaste som vi behövde och åkte hem för att mysa och dricka glögg. Kvällen blev riktigt mysig. Vi samlades alla frukostvärdinnor/bistro i Malin och Sussies rum och drack glögg och lite vin och bara pratade och lärde känna varandra lite mer. Sen senare på kvällen bar det av till det allmäna tv:rummet för att träffa de andra och sitta och prata och ha trevligt. Riktigt bra avslut på dagen. Dock längtar jag tills de börjar fyllas på med lite fler folk. det är fortfarande rätt tomt här. det är mestadels bara restaurang folk som kommit men de flesta kommer antingen i morgon eller på fredag.
*
Idag när jag vaknade var det -16 så det blir bara kallare och kallare. Snökanonerna är igång för fullt och det märks att det inte är långt kvar innan det öppnar här. Det blev en riktigt ordentlig frukost idag med fil och mussli, macka, te, ägg, clementin och ett glas juice. Efter det lagade Pauline lite pannkakor som jag inte kunde motstå, måste säga att de var de godaste pannkakorna jag ätit så måste lära mig hennes knep!.Så nu sitter jag här och kan inte riktigt röra på mig för jag är så mätt. Ska vila lite nu innan vi ska ta en promenad och kolla in läget lite här på anläggningen och sedan fråga Markus till vilken adress man ska använda sig av om ni skulle vilja skicka upp något någon gång! Men nu ska jag lägga mig och vila en stund först. Men jag hoppas att ni har det jättebra där hemma! Hörde att även ni har minus grader och frost idag. Så vintern för er kanske inte är så långt bort ändå!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0