Nada julkänsla!

Det börjar närma sig jul och bara två dagar kvar. Julstämningen har inte kommit trots julbaket och glöggmyset igår. Denna julen kommer bli långt ifrån de jular jag varit med om tidigare, kommer inte bli någon jul överhuvudtaget. Jag vet inte riktigt vad jag sa tycka och tänka om det. Det är klart det jobbigt att tänka att man inte kommer vara hemma i jul och att man kommer jobba 8-22 på julafton. Men det kommer jul fler gånger så lär inte bli den sista och det känns lika bra att jobba på julafton annars hade det nog blivit ännu jobbigare.
*
NU börjar allvaret här uppe i Stöten. Det kommer bara fler och fler bokningar och anläggningen är snart fullbokad. Det blir mer och mer jobb. Jul och nyårsveckan innebär jobb,jobb,jobb. Vilket inte är mig något emot. Det kommer bli tidiga mornar och sena eftermiddagar och färre lediga dagar. Men jag tror jag överlever. Jag trivs här uppe och har börjat komma in i livet som säsongare. Det är allt ifrån det livet jag hemma. Finns inget som heter planera och man vet aldrig hur ens dag kommer se ut. Jag som alltid velat ha kontroll över vad som ska hända och alltid velat planera saker och ting har nu fått lära mig att ta en dag i taget. Själsterapi.
*
Idag har det varit en lugn dag på jobbet. Gick upp vid 5.00 för att äta frukost och göra mig i ordning för att gå med Malin upp till jobbet. Det blåste och var svinkallt. Kändes som man skulle frysa ihjäl. Man börjar vänja sig vid kylan men när det blåser och fortfarande håller sig runt -20 så är det inte kul att gå i en uppförsbacke i tio minuter till jobbet. det positiva är att man hinner vakna till och bli varm under promenaden upp till jobbet. Frukosten gick bra i morses förutom att jag och Malin hade problem med att få igång juicemaskinen och problemet enligt Malin var tydligen att vi var för #tjejiga" så att vi inte riktigt vågade ta i ordentligt för att skruva upp en skruv så att vattnet kunde ta sig till juiemaskinen. Jag börjar bli van vid att bli förväxlad med Malin. Känns lite som jag fått en extra syster. Folk frågar ständigt om vi är syskon och förväxlar oss alltid. Konstigt säger jag för så lika är vi inte. Droppen var idag på personallunchen när en kille frågade om jag skulle mata han idag också och jag svarde snällt att nej du får ta din mat själv där borta och han förstod ingenting och sa att ja men du försökte ju mata mig med nötter på backstage i lördags. Jag fick genast en tankeställare och frågade mig själv om jag hade varit så full så jag inte kom ihåg det. Men så vitt jag kommer ihåg hade jag inte druckit alls mycket så jag frågade Malin om hon kom ihåg att jag gjort det, vilket hon inte alls kom ihåg. Sen senare kläcker hon att det var hon som hade försökt mata han med nötter. Lär nog få leva med att bli föväxlad med Malin och bli kallad Malin, men det kan jag nog leva med! Men vi lär få många ordentliga skratt! och ett gott skratt förlänger livet.
*
Jag har snart varit här i en månad och känns lite som jag lever i en bubbla. vet inte riktigt vad som händer utanför. Den enda uppdateringen är den jag får utav er vänner och familjen. Men vad som händer i världen är jag helt omedveten om. Första gången jag kollade på tv var igår och jag säger äntligen har vi en tv på vårt rum så jag kanske kan börja följa lite serier igen. Tack för alla julkort och alla julhälsningar.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marty

haha härliga du! det känns annars som en sak elin skulle kunna göra, det där med nötterna alltså ;) PUSS

2009-12-22 @ 17:36:21
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0