Frysbox kallt!

Vinden viner och kylan riktigt biter i kinderna. Nu är det riktigt kallt, det har gått ner till hela -18grader och det ska bara bli kallare och kallar framåt helgen. Ett åk i backen är nog för att man ska känna att tårna och händerna sakta börjar frysa till is. Uppe på toppen är det närmare -25 grader. Nu har den riktigt kalla vintern kommit. Snöläggarna och pistvärdarna strålar av lycka medans vi andra mer eller minde klagar över det kalla vädret. Spelar ingen roll om det är plus grader och sol eller om det är minus grader och muligt väder vi hittar alltid något att klaga på. Men jag känner att det kan vara skönt med riktigt kallt nu så de kan få igång alla backar.
*
I morses var det jag som skulle öppna och ha hand om frukosten alldeles själv. Det är roligt när man är påväg till jobbet och möter folk som inte ens gått och lagt sig än utan är fortfarande i full gång med festandet. Det gick riktigt bra på frukosten. var lite smått nervös över att jag inte skulle hinna med allt och få fram allt i tid. Mardrömmarna om eventuellla tabbar höll mig vaken i natt ,så blev inte mycket till sömn. Men allt gick enligt planerna. Äggen blev perfekta, påläggen, filen, kaffet.... allt var framme och färdigt i tid. Så nu sitter jag här lite smått stoöt över mig själv i bistron tillsammans med Sussie.
over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0