Fabulous!

Gårdagen var fabulous! Det var klackarna i taket som gällde och det var fest hela natten lång Det var kickoff för alla säsongsjobbare, riktigt roligt. Vi förfestade här hemma och gjorde oss i ordning. Bilresan dit var spännnade. Intryckt i framsätet tillsammans med Malin klämd mellan växelspaken åkte vi in till Högfjällshotellet för att gå in på Högis. Att stå i kö ute i minus grader när det snöaar och blåser och endast vara klädd i tunna strumpbyxor och pumps var jag väldigt glad över att jag inte gjorde. Allt är annorlunda här uppe. Kläderna har inte lika stor betydelse. Det spelar ingen roll om du kommer i jeans och t-shirt eller klänning och kjol och väldigt uppklädd. Här kan man vara precis som man ill och blir behandlad precis som alla andra. Man är inte lika utseénde fixerad!
*
Det har gått över 2 veckor sedan jag lämnade Ulricehamn och tiden har gått fort så dessa 5 månader kommer gå i raketfart! Jag trivs samtidigt som jag saknar er. Det hade varit konstigt om jag inte gjorde det. sedan vi öppnade i torsdags har det börjat fyllas på lite folk och i helgen var det riktigt mycket att göra. Tror aldrig jag sålt så mycket varm och chocklad som jag gjort nu i hela mitt liv. det säljs som smör! Jag trivs med mina nya vänner här uppe och det känns som vi är mer eller minde som en liten familj. Alla tar hand om varandra och bryr sig om varandra. Känns skönt att ha folk som man känner sig trygg tillsammans med. det är a och o! Nu vet jag inte riktigt vad som händer. Jag och Johanna är lite sugna på tipi bar samtidigt som min kropp säger åt mig att jag borde stanna hemma och sova. Men man lever bara en gång. Så varför inte leva fullt ut?
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0