3 December

Dagarna går fort här uppe i Stöten och jag ska inte prata om tröttheten. Man är konstant trött här, men måste vara för att man få så mycket friskluft hela tiden. Gårdagen var mysig. Vi var ute på en långpromenad runt anläggningen för att känna att man har lite koll på vart allt ligger. det är restauranger här och restauranger där och alla har snarlika namn. Men nu vet man i alla fall betydligt mycket mer än vad vi visste innan. När vi senare kom in efter en långpromenad var det dags för matlagning vilket blev spaghetti och köttfärssås. Lyckades riktigt bra trots brist på kryddor och liknande men den blev god! Sen blev det lite tjöt och därefter kollade vi för första gången på julkalendern. Lär bli en tradition att kolla på det varje kväll. Vi bakade även kladdkaka och spelade med andra ord. Det är svårt att baka kladdkaka i en icke fungerande ugn så fick låna ugnen på nedervåningen. Hur en människa lyckas trycka in en plåt som inte passar alls i en ugn och som dessutom är förstor har jag ingen aning om hur man lyckas med det. Men de har de gjort i alla fall. Så efter 20 min gav jag upp jag fick inte ut plåten så fick baka på läget där plåten stod. Kladdkakan blev god och spelat var även uppskattat. Sussie och Malin vann över mig och Pauline.
*
Sen blev det Grays and Athomy och massa skratt och prat. Då två killar kom in och sa att det är träff allrummet i dag igen. Tydligen så är det lika bra att vara med när alla träffas för att så fort som möjligt komma in i gruppen. Så det blev en sen kväll med massa prat och även bastubad. det är svårt att förklara hur allt är här uppe. Hur jag lever och allt. För allt är så långt ifrån mitt liv hemma. det är både skrämmande och roligt. Jag önskar att jag kunde ta med er alla där hemma hit för det hade underlättat en hel del. Men jag trivs och för varje dag som går så känns allt lättare.
*
Idag vaknade jag vid tio och åt frukost och duschade. Sen gick vi upp till Brasseriet för lunch och även för kaffe genomgång. Allt ät främmande och nytt men det känns riktigt kul. det har kommit fler folk och man börjar mer och mer känna sig som en stor familj. Vi som ska jobba frukost/ bistro är verkligen en jättebra gäng så det känns oerhört bra. Min rumskompis Johanna kom idag med och hon var jätte trevlig så vi har verkligen försökt att få henne att känna sig välkommen. Tror att vi lyckades bra med det.
*
Men nu väntar sängen känner jag. Klockan är mycket och det har varit en lång dag. I morgon hoppas vi på att kunna låna en bil för att komma in till Sälens by och köpa lite mat och annat.Saknar er där hemma och tänker på er. Tack mamma och pappa för att ni alltid finns där! Godnatt!
*
( Bilderna vill inte riktigt läggas upp så kommer försöka om och om igen men lägger upp på facebook inom kort så ni får se hur jag har det)
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0