Lycka?

Vad är lycka för dig? var en fråga jag fick idag och jag blev helt ställd. Hade ingen aning vad jag skulle svara på den. Det hade varit enklare att fråga när hade du en lycklig stund senast. Då kommer minnena upp då jag tog körkort, var på zakynthos när jag kände suget i bröstet efter att ha fått ett kärleks sms. Alla söker vi efter lycka på ett eller annat sätt, alla söker vi efter ett lyckorecept. För det första gäller det att veta vad lycka är. Är det att vara tillfreds elr vad är det? För mig handlar det mer om att jag för tillfället känner att jag skulle inte vilja göra något annat någon annanstanns med någon annan i hela världen. Och vägen dit är väldigt olika för oss alla.
Något som folk ofta förknippar med lycka är kärlek men jag vill inte påstå att det är en given lyckonyckel! Jag ska inte säga annat att inget slår ett lyckligt kärleksförhållande, men allt för många lever i relationer som gör dem mer ledsna än levande. Som lycklig singel är det väldigt lätt att klanka ner på andras halolyckliga förhållanden och säga att du ska göra si och så! Man glömmer fort hur sjukt svårt det är när man är mitt uppe i det, det är då svårt att inse att man kanske skulle må betydligt mycket bättre utan sin pojkvän. det är alltid något som gör att man stannar kvar in i det sista!
Gränsen mellan att vara kär eller inte kär är betydligt mycket luddigare än vad man tror och vad många påstår! Hur vet man egentligen att man är kär, elr om man bara är väldigt intresserad? För det finns otroligt många känslor som man kan förknippa med kärlek som tex medlidande, svartsjuka, beroende, rädsla för ensamheten. Nästa gång jag blir tillsammans med någon ska jag komma ihåg vad en en gång sa till mig: " Jag vill vara ihop med någon som förhöjer mitt liv och gör mig till en bättre människa" Hitta en människa som tycker om en precis som man är, som inte vill ändra på dig! Det är ju bara att acceptera att så här är jag och finns inte så mkt mer jag kan göra åt saken! Men kom ihåg. Kärlek är till för att göra dig bättre än vad du var. Lyckligare!



Over and out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grymt Elin :)

inte visste jag att du var så himla djup.. KUL! :)

2008-11-09 @ 21:54:43
Postat av: Elin

Tack Linda! Det är mkt man inte vet och tro om mig;) haha

2008-11-10 @ 13:04:42
Postat av: Linda

Självklart är det så ;) jag skrev lite igår också, hoppas du sett det. haha

2008-11-10 @ 13:07:49
Postat av: Anonym

Jag hade jätte gärna velat göra det om jag kommit ihåg vad din blogg heter. Har försökt på alla möjliga namn och varianter och hitatr inte den rätta haha. Så jag måste be dig om adressen igen!=)

2008-11-10 @ 16:27:37
Postat av: Marty

Elajn, du om nån förtjänar världens bästa pojke! Finns inte många så söta och snälla som du! Jag är glad att jag har dig (och extra glad är jag på Måndagar) Haha, keep up the good work kompis! :)

2008-11-10 @ 20:08:14
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack Marty! Du är en underbar människa!

2008-11-10 @ 21:09:52
Postat av: narre

Nästa gång jag blir tillsammans med någon ska jag komma ihåg vad en en gång sa till mig: " Jag vill vara ihop med någon som förhöjer mitt liv och gör mig till en bättre människa" Hitta en människa som tycker om en precis som man är, som inte vill ändra på dig! Det är ju bara att acceptera att så här är jag och finns inte så mkt mer jag kan göra åt saken! Men kom ihåg. Kärlek är till för att göra dig bättre än vad du var. Lyckligare!





tycket det låter väldigt motsägelsefullt. man ska alltså höja dig utan att ändra på dig och man ska göra dig bättre än du var men samtidigt tycka om dig precis som du är?

2008-12-31 @ 00:01:59
URL: http://narres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0