Självkänsla!

Då var det onsdagskväll igen och i morgon är det torsdag och vi slutar 12! Underbart! Kände att jag behövde lite tid för mig själv idag så eftermiddagen och kvällen har bestått utav att tänka och umgås med mig själv. Kände att jag behövde lite tid för mig själv, man glömmer lätt att ta hand om sig själv när det är mycket runt omkring en. Så jag tog mig en långpromenad, gick och solade och därefter tränade jag. Så nu efteråt känns allt betydligt mycket bättre. Jag vet hur det blir när jag har för mycket runt omkring mig och jag börjar slarva med det ena och det andra då rasar varadgen samman, magen slutar att fungera och allt blir bara mycket, mycket värre. Jag vet att jag borde tänka på att minska ner på mjölken men ska jag vara helt ärlig så har jag helt struntat i att tänka på det och det + att jag ständigt har för höga krav på mig själv, och att jag vill vara alla till lags alla gånger. Så är det när man har en känslig mage som reagerar på minsta lilla. Så nu får det bli skärpning om jag ens ska klara av vardagen men utöver det så är allt kanon. Men det är så mycket som förstörs av en icke fungerande mage. Känns som jag bara klagar haha. Men gudarna ska veta hur det är att ha en mage som är skit! Hade gjort allt för att det skulle kunna gå en dag utan att jag har ont. Men alla har vi ont någonstanns.

Tänkte på en sak när jag var ute och gick att hur många är det inte som har dålig självkänsla och låter andra ta makten i ens liv? Jag ska inte säga att jag är särskillt bra på det, har inte allt för hög självkänsla alla gånger men jag jobbar på det. Man oroar sig allt för ofta om vad andra ska tycka elr tänka.  Skit sak samma vad de tycker om dig, du är som du är och kan inte personen i fråga respektera det är den långt ifrån värd att ens ingå i din vänskapskrets. Man ska bli omtyck för den man är. Att låta andra ta makten är väldigt lätt då du gör saker som du inte alls känner för men gör det bara för att göra andra nöjda. Det hela handlar väl egentligen om att få bekräftelse. En bekräftelse är en biljett på att du blivit sedd. En komentar en uppskattande blick. Du syns för den du är, för hur du ser ut eller för det du gör. Att synas eller bekräftas är att bli godkänd. En känsla av att man betyder något. Att vi får samhörighet och blir godkända i en gemenskap. För många människor är det viktigast att synas. Det blir viktigare än att se till att synas för något som är bra för dem. Att synas för något som de vill vara och som de står för. Konstigt nog är det gruppen/ umgänget som bestämmer vad som är synligt och vad som är berättigat att synas. De kan vara teknik och statusprylar, utseende, många kontakter/ vänner som kan ge dig en biljett till att synas. det är sjukt vad samhället har blivit ytligt. Även om man tänker på att man inte ska bry sig om hur folk ser ut gör man allt för ofta, det även om det är fel. Man ska inte bedömma någon efter utseendet elr statusprylar. Tror det är något vi alla måste jobba med ,att dra ner på våra förutfattade meningar om olika personer. Vi kan hjälpa varandra på traven och höja varandras självkänsla genom att ge varandra komplimanger, behöver inte handla om något stort. kan vara vad som helst. Men det hjälper, det värmer en stund i alla fall. Visa att du bryr dig om dina vänner, vänskap är också något som måste vårdas. Man kan inte tro att vänskap finns där för alltid, om man inte gör någor för att behålla den. Det är som allt annat, den behöver tid och omsorg!
Kände att detta inlägget blev en aning flummigt, men blir lätt så när tankarna är så spridda.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marty

Jag håller med dig Elin och det ska bli skönt att se dig imorgon! :) har saknat dig!

2008-11-26 @ 21:41:55
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0