Lördag 8/11

Då var det lördagskväll och jag sitetr och pluggar järnet inför morgondagen! Kände att det var dags för an paus, innan jag rör ihop allt jag matat in i huvudet. Förväntade mig att det skulle bli relativt lugn dag idag på jobbet men jag visade mig ha helt fel. Det blev jättemycket folk så vi fick jobba järnet, vi hade turen med oss att pappa kom ut en stund och hjälpte oss, tanken var inte att han skulle behöva rycka in och jobba för han skulle bara ut och prata med några som var intresserade utav att köpa Martins Hörna! Men hans hjälp behövdes. det var en mycket stressig dag så man var lite lätt omtumlad när dagen var slut. När jag ääntligen skulle åka hem, hitatde jag inte mina bilnycklar. Hittade dom verkligen ingenstanns inte under bänken i köket på jobbet där jag var 200% säker på tat jag hade lagt dem, inte i jackan och inte i väskan. ajg tänkte inte nu igen Elin! " nu får du fan ta och ge dig" Lite smått panik fick jag där, nycklar, mobiler och bankomatkort är sådanna saker som är väldigt jobbiga att tappa bot och jag lyckas rätt ofta så hade inte förvånat mig om det var jag denna gången igen som hade slarvat bort dem! Men tanken slog mig pappa var ju här och lade nycklarna på samma ställe som mig så chansen finn ju att han tog min nyckel också. Så jag ringde hem och frågade och givetvis var det så. Ibland undar jag om pappa är nere på jorden, han åker ifrån sin plånbok, mobil och allt på jobbet han är helt vimsig och nu tar han min bilnyckel. va tusan! så där stod jag helt ensam i Gällstad när alla hade gått hem utan bilnyckel väntandes på pappa som inte kunde komma just då. Så fick tillbringa en tid ute på Martins Hörna en väldigt öde lördagskväll! Men hade lite saker att göra, förberedde lite för dem i morgonbitti så de slipper göra allt då! Men jag undrar hur lyckas han, gång på gång! haha
Så jag kan inte påstå att jag hade humöret uppe när jag kom hem, dels var jag tjurig för pappa hade tagit bilnycklarna så jag fick vänta helt ensam ute i Gällstad och dels för att café och restaurang yrket är så jävla otaksamt! Och folk som inte plockar av efter sig fast de ser att vi sliter häcken av oss, jag fattar verkligen inte det! Den som tror att det är mysigt att jobba i café, att man bakar hela dagarna kan ta sig en funderare! allt för och efterarbete all disk! Det är så mycket mer! Men blir väl en yrkesskada antar jag, folk som inte jobar med de ser inte det på samma sätt som jag gör!
Sen var det bara till att börja plugga, det var svårt att stanna hemma ikväll hade gärna velat hänga på Linda och company men får bli en annan helg! måste vila upp mig känner jag! För i morgon smäller det, då får det bära eller brista. Sen blir det modevisning på tingsholm, hoppas vi slutar i någorlunda tid så vi hinner hem till 18.00.

!
(dessa härliga tjejer roade mig på jobbet idag!)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0