That's life!

Ännu en helg har paserat! Helgen kan sammanfattas som helt okej. Var på maskerad i går hos Julia, får tacka för en mycket trevlig kväll. Sedan drog vi ner till Pluto där ag återigen inte fick visa mitt leg, denna gången blev jag inte arg för detta haha slapp betala inträdet med så det kändes bra. Det är inte riktigt värt att betala 100 spänn för att gå in på halvtaskiga Pluto. Men som sagt får man gå in gratis så tackar man inte nej. Idag mådde jag dock inte lika bra. Mår verkligen skit. Söndagar är bara fyllda med ångest och slutar alltid med att man mår dåligt haha. Men får väl tänka som så att jag hade ju kul i går i alla fall. Jag önskar ibland att jag kunde vrida tillbaka klockan och göra om vissa saker till det bättre. Men livet blir inte mycket bättre än vad man gör så det är väl bara att acceptera att det som hänt och händer kan man faktiskt inte göra något åt. Ingen är perfekt, det ska gudarna veta. Jag är alldeles för bra på att hitta fel hos mig själv och andra. Kanske borde lära mig att blunda för det ibland och helt enkelt lära mig leva med det. Sänka kraven. Men det är verkligen inte lätt. Jag ska lära mig att ge andra en chans och mig själv en chans, släppa dem lite närmare inpå mig. Känns som jag på sistonde byggt upp ett skydd för att skydda mig själv från att bli sårad. Men jag jobbar på det, det är svårt att lita på folk för jag har varit med om för många gånger då det visat sig att personen i fråga är helt annorlunda än vad jag trodde och ljuger en rakt upp i ansiktet. Falskhet är bland det värsta som finns, att ljuga mig rakt upp i ansiktet är som att ge mig en spark i magen. Att ljuga och undvika mig för att inte såra mig är värre än att tala sanning och säga som det är. På ett eller annat sätt. Ärlighet varar helt enkelt längst! Låter som jag hat världens kärleksproblem men så är inte fallet även om det stämemr oerhört bra in på det och man kan reflektera tillbaka på det.
Det märks att storebror varit hemma i helgen. Fullt hus igen. Fredrik kom hem i fredags för att komma bort i från göteborg ett tag och bara vara hemma och ta det lugnt. vet inte om man kan kalla det att ta det lugnt när man sitter och skrivet tenta men, men. Han är otrolig på att aldrig vilja ge sig i en disskussion och ska alltid ha sista ordet och alltid veta rätt. Okej jag är väldigt envis men han slår allt, spelar ingen roll om jag vet till 100% säkert att jag har rätt så ska han ändå ha rätt. så det har varit några heta diskussioner denna helgen. Men det kan behöva för att få igång hjärnan lite.
Pappa och Nathalie ska sälja Martins Höra. Nathalie kände att det var alldeles för mycket jobb och ansvar för henne och att hon vill ha ett helt vanligt jobb och pappa kände att det inte är riktigt rätt att vara där ute. Man vet aldrig om det ska komma 40 elr 120 lunchgäster därför är det svårt att veta hur mycket mat man ska laga och hur mycket man ska förbereda. Så stämningen är lite låg här hemma. Men känns ändå rätt på ngt sätt, klart jag kommer sakna Martins Höran och gänget därute men finns inget som säger att vi inte kommer träffas! det här är nog bäst för pappa, vill inte att det ska bli som förra gången då det knappt kändes som man hade en pappa, bara för att han la ner hela sin själv i arbetet. det börjar bli likadant denna gången, men jag är uppvuxen med en pappa som jämnt jobbade och en mamma som försökte få allt att fungera. Men det behövs en förändring, han kommer snart gå i väggen annars! Jag hoppas att allt öser sig till det bästa.
Veckan kommer se ut som så att det blir mycket plugg och träning sen till helgen jobbar jag och på söndag är det mini gesäll och modevisning på tingsholm på kvällen. Så det är väl planerna för den kommande veckan! Nu ska jag gå och duscha och sätta mig tillrätta framför tv en stund.
Over and out



Kommentarer
Postat av: Wictoria

Jobbigt läge min vän

2008-11-05 @ 08:57:43
URL: http://wican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0