Dan före nyårsafton!

Sitter här dagen före nyårsafton och är en aning förväntasfull över det nya året, men känns som ju mindre förväntningar man har på den nya året ju bättre kommer året att arta sig. Har inga höga förväntningar på nyår heller så det kan inte annat än att bli bra! Väntar med att sumera året som vart tills det är officiellt helt slut. Men kan redan nu säga att jag är nöjd med det, det har hänt en hel del eller väldigt mycket men det som inte dödar dig stärker dig bara. Det enda är väl att året har gått alldeles för fort, har ingen aning om vart det tagit vägen.  vart tog året 2008 vägen? Yeah right dags att blicka frammåt och tänka positivt, gå in i 2009 med nya krafter. haha så klassiskt. Man lovar sig själv ett nytt liv, leva mer hälsosamt, börja träna, gå ner i vikt......... Man håller det kanske i en månad sen är det tråkig vardagsmat som man lägger åt sidan och tar istället till frestelserna. Lätt att falla dit. Har funderat länge nu på nyårslöften om jag ens ska ha något. Kanske vore det bäst att strunta i hela den iden. Mina nyårslöften har bara varit till för att brytas ändå. Men ska nog komma på något lite enklare i år, ett löfte som är svårt att bryta.  Men får nog klura på den ett tag till. man ska ju ändå passa på att leva medans man är ung och dum =P

Idag kom äntligen guitar hero, så förmiddagen gick åt till att spela det med min kära bror. Kom knappt ur pyjamasen innan vi var i full gång och blev sittandes där ett bra tag. Men fick ge mig efter ett tags spelande för det var dags att göra lite nytta hr i livet. Hjälpa mamma här hemma nu när hon gått och blivit sjuk. Handlade även med Linnéa, Stina och Josefine inför morgondagen. Mia hade missuppfattat det hela så hon kom tyärr inte. Vem är så dum så man sätter 4 med beslutsångest att inhandla nyårsmaten? bra fråga. Jag har ju till och med svårt att välja film elr vad jag ska äta till frukost. Okej där överdrev jag men det har varit så illa, har bättrat mig!=)

Får se vart det bär av senare på kvällen. Umgänget har som vanligt delade åsikter så kan bli spännande att se vad som händer. Denna gången tänker jag hålla mig neutral känns som det blir bäst så. Än att komma in med en stark vilja till. Blir nog att gå till kallbadhuset på dagen i morgon, måste ju passa på våra lyxigheter här i stan innan 2008 är slut. Något annat jag bör ha gjort? Det återstå att se. den som lever den får se! Men nu tacakr jag för mig och drar mig tillbaka och kollar på en film medans jag önskar er alla som jag inte träffar ett Gott Nytt år!


!

Kommentarer
Postat av: Marty

Gott nytt år Elajn! :)

2008-12-31 @ 14:04:48
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0