Måndag 15 December

Vi börar närma oss årets slut. Det är inte ens en månad kvar tills nyår och nyårsraketerna ska avfyras och man ska skåla med champange! Tyvärr är december en månad som brukar flyga förbi utan att man ens hinner reagera och knappt hinner med i svängarna.  Men än är det inte nyår tur är väl det för har inte lagt någon större energi på att planera nyår heller, får ta och göra det snart! men orkar inte det, nyår är så himla överskattat så man kanske borde skippa det ett år haha! Först ska jag focusera på jul. Jag erkänner jag är inget stort fan av Jul. Gillar förberedelserna med att baka pepparkakor, lussekatter och julgodis men sälva julen är inte längre ngt speciellt. Det har i och förs ig blivit bättre på senare år när vi inte varit lika många och firat jul, hatar att behöva vara trevlig hela tiden! Men det är bara jul en gång om året och jul är ändå bättre än släktkalas!

Och i dag var det återigen måndag och matte prov! Sista lektionen med Enikö, innan hon blir rektor! =/ Fick tillbaka matteprovet direkt och blev nöjd med resultatet! Marty kom tillbaka. I miss you!  Var den enda lektionen vi hade så satte mig på bussen med Mia hem igen. Då vi letade i hela Ulricehamn efter mysteriet på greveholm utan resultat! Får leta vidare, måste ha den innan jul! Sen åkte jag hem och åt och spenderade en tid med Malin på Onyx för att träna llite grann. Diskuterade lite fram och tillbaka att det är värdelöst att ta viktiga saker över msn och sms. fegt att inte våga säga det face to face men desvärre är det allt för många som inte vågar stå fö de, de säger elr helt enkelt för fega för att säga det i verkligheten! Stå på er. Hur många gånger har man inte fått ett sms där det står att  någon är sur/arg  och vill ta up en sak och sedan försöka reda ut allt över sms. Det är skit svårt att göra det, man misstolkar varandra och allt blir bara ännu krångligare! Not good!
 
Veckan som kommer verkar bli helt okej. I morgon blir det skola och träning med Linda, onsdag läkarn för att kolla min jävla höft som aldrig blir bra! sen fira lite minijul med mammas ena bror innan de åker till Kalmar för att stanna där tills nyår, torsdag julavslutning och utgång med klassen, fredag julbak med Stina och på kvällen funderar ag och Josefine på vad vi kan göra för att vidga våra vyer, vi fick nys om att tranemo har julavslutning på sin skola men verkar dock inte så lockande känns inte som det kommer komma överdrivet mkt folk så vi får kolla vidare. Lördag dag är ännu oplanerad men på kvällen blir det utgång i guess! och söndag klippa och färga mormor och det var den veckan.

Lika bra att ha fullt upp hela tiden så man slipper att tänka för mkt. Klarar inte av att vara ensam och inte göra någonting längre blir ju tokig. Tänker alldeles fö mkt , vänder ut och in på saker och ting. Tänker på vad jag gjorde för fel, vad jag kunde gjort annorlunda, vrf den personen gjorde så, vrf den sa så m,m. Man blir helt enkelt sjuk i huvudet till slut, så lika bra att hålla mig sysselsatt. skjuta undan tankarna en stund, hinner och orkar inte ta itu med dem!

I morgon är det egenvård och äntligen dags för att klippa mig och färga mig. hatar att vara så här varm i tonen, det är inte jag. Så nu får Mia allt lägga i något kallt och bort med det varma. Ska bli så skönt att fräscha upp håret lite innan Jul. Det behövs vill jag lova. Men nu ska jag nog ta och sova!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marty

Jag saknar dig med! och jag hatar att vara sjuuuk! :( åh! men jag får kanske komma tillbaka imorgon :)

2008-12-16 @ 13:23:32
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0