13 april

Alla gör vi våra försök till att förändra vardagen till det bättre, ibland misslyckas man och ibland lyckas man. Men är inte det själva charmen? Jag hade inte önskat att allt alltid gick som smör, då hade jag tröttnat.  Men det jag måste tänka på är att sänka kraven på mig själv och kunna känna att okej om det inte gick bra men jag gjorde faktiskt mitt bästa. Man kan inte göra mer än sitt bästa. Det finns vissa saker här i livet  som inte går att förändra och samtidigt så finns det vissa saker som förändras utan att man märker det. Jag kan säga att jag har suttit och funderat på vem den gamla Elin var och ska jag vara helt ärlig så vet jag inte det. Det känns som jag inte känner henne längre. Klart att vissa delar finns kvar men i det stora hela så är jag en helt annan männsika än vad jag t,ex var i nian. Då var jag en blyg, försiktig liten tjej och nu har jag blivit en person som vågar ta för sig mer, har utvecklat mitt självförtroende och självkänsla och det känns oerhört skönt!
  Mars var en jobbig månad men nu är det april och början till vår eller om det inte redan är vår. Det är vissa saker som jag inte önskade skulle hända just då men som ändå hände. Men jag har insett att allt  som händer har sin mening. Även fast det var jobbigt just då så klarar man det, man är starkare än vad man tror när man verkligen behöver vara stark. Nu har jag tagit igenom mig det och känns det verkligen som det är på väg mot ljusare tider. Även om jag inte förstod varfför det hände och inte kunde riktigt acceptera det så har jag nu insett attdet som hände verkligen var meningen. Hade jag haft pojkvän nu hade jag kännt mig oillräcklig. Det är så oerhört mycket i skolan nu så mycket att skolan tar över nästintill all min fritid. Känns som jag inte har något liv. Så det känns skönt att bara ha sig själv att tänka på. Så jag säger bara så här " Tack du gjorde mig en tjänst". Jag ångar ingenting som hänt, jag har utvecklats som person och lärt mig någonting utav det.
Veckan som kommer nu ska jag verkligen ta vara på. Jag ska börja ett nytt liv. Hur många gånger har jag inte sagt det tro? Men denna gången kanske jag lyckas! Jag och malin ska börja att träna på onys eller vi ska testa en provvecka där i alla fall och förhoppningsvis blir det träning där sen med! Önska mig lycka till!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Marty

Elin, du är bra! Jag hejar på dig!

2008-04-13 @ 20:28:11
URL: http://trubbnos.blogg.se
Postat av: Wican

Då är vi 2 :D Love you babiiie

2008-04-15 @ 09:34:10
URL: http://wican.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0