Nystart!

I skolan är det inte vid nyår det nya året utan vid skolans start! Då tar man chansen att göra förändringar, man hoppas på att denna terminen kommer att bli den bästa någonsin. Det är då man kan se tillbaka på det gågna året och se vilka förändringar man vill göra , blev nyårslöftena som du tänkt dig? knappast, nyårslöften är sällan löften man håller pga att man ställer allt för höga krav på sig själv! Hösten är en optimal nystart i livet och dels i gaderoben. Det är då man kan ta chansen att förfina sin sil eller helt byta stil. Vi tjejer har en särskilld kärlek till nystarter av alla de slag. De kan vara starta ett nyttigt liv, börja om efter ett förhållande, ta tag i sig själv allt från himmel och jord! Vi är fantasyiskt bra på att tänka ut hur vi vill ha det, vara och se ut från och med nu, i morgon eller nästa vecka! Men gör dig själv en tjänst! Nästa gång du ska göra en nystart fyll inte nystarten med en massa måsten och borden! Din nystart ska vara fylld av förväntan och laddning inte tio extra saker att göra på listan. Jag är en mästare på att nystarter i mitt liv men sällan fullbordar jag dem, därför attj jag tröttnar efter ett tag, jag orkar till slut inte mer. Men denna gången tycks det gå vägen, jag tränar fortfarande och har hittat det roliga med träning. Det är inte lika jobbigt längre att träna snarare ren avkoppling och då måste jag säga att jag tycker att jag är i rätt riktining.
Idag var det skola vilket innebar matte C som stod på schemat! Vi var två klasser idag vilket innebar kaos, ingen lyssnade och ljudnivån var alldeles för hög för att jag skulle koncentrera mig. jag och Marty bara satt där och tittade på varandra och suckade emellan åt, vi var helt slut efter det passet. 9.30-12.30 matte är alldeles för länge! Men vi kämpar på! Sen var det utvecklingssamtal som inte gav mig någonting, de säger bara samma sak varje gång och har aldrig något att klaga på. i och för sig är det bra men rätt kiligt att stanna kvar i skolan för att ha utvecklingssamtal i knappt 5 min och inte få ut ngt utav det. sen var det träning med kära Malin! mkt trevligt. Vi tränade hårt idag så sitter  här och är riktigt härligt trött i hela kroppen. Ska nog ta och titta lite på tv och sen gå och lägga mig tror jag!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marty

vi är förjädra bra på matte alltså ;)

2008-11-10 @ 21:39:24
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Linda

You go girl!

Vi är nog mer lika än vad vi tror ;)

2008-11-11 @ 10:10:04
Postat av: Elin

Det verkar så! Vi får se till att böra umgås mer!

2008-11-11 @ 20:52:22
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0